Maddeyi Tanıma Ünitesinin Kavratılmasında Görsel Öğretim Materyallerinin Etkisi Üzerine Bir Araştırma

Bu çalışmada, ilköğretim fen bilgisi dersi 4. sınıf programında yer alan Maddeyi Tanıma ünitesinin öğrencilere kavratılmasında, görsel öğretim materyallerinin etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, Erzincan il merkezinde seçilen ilköğretim okullarında ki altmış öğrenci dahil edilmiştir....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Kastamonu eğitim dergisi Vol. 11; no. 1; pp. 115 - 120
Main Authors: BAŞTUĞ, Arif, AKTAŞ, Mehmet, BAL, D. Ali, YALÇIN, Paşa, SÜLÜN, Ali, YİĞİT, Demet
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Gazi Üniversitesi 2003
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çalışmada, ilköğretim fen bilgisi dersi 4. sınıf programında yer alan Maddeyi Tanıma ünitesinin öğrencilere kavratılmasında, görsel öğretim materyallerinin etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, Erzincan il merkezinde seçilen ilköğretim okullarında ki altmış öğrenci dahil edilmiştir. Açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan bir test ile elde edilen bulgular yorumlanarak görsel öğretime dayalı yaklaşımın öğrencilerin motivasyonunda ve deneylere yönelik öğrenme davranışlarında daha iyi sonuç verdiği tespit edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre derslerin işlenmesi süresince görsel öğelere daha çok yer verilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. In this study, it is aimed to investigate the effects of using visual-teaching materials during teaching of "Defining Matter Unit" on student success in 4th grade science curriculum. This study is carried out with 60 students selected randomly some elementary schools within the city of Erzincan. The data are obtained from an instrument test including a open-ended and essay types questions. After interpreting the result showed better understanding level when some types of visual material is used. According to the result, more visual materials should be used during instruction to foster student's understanding of the definition of matter.
Bibliography:TSOS
ISSN:1300-8811