Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarda folklor egzersizinin etkisi
Amaç: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) bulunan çocuklarda folklor egzersizinin etkisini göstermek amacıyla bu çalışmayı planladık. Yöntem: Çalışmamıza DEHB tanısı almış yaşları 8-12 yıl olan 1'i kız, 6'sı erkek, toplam 7 çocuk katıldı. Çocukların aileleleri ve öğretmenler...
Saved in:
Published in: | Genel tip dergisi Vol. 17; no. 2; pp. 89 - 93 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Konya Tabip Odası
2007
|
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Amaç: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) bulunan çocuklarda folklor egzersizinin etkisini göstermek amacıyla bu çalışmayı planladık. Yöntem: Çalışmamıza DEHB tanısı almış yaşları 8-12 yıl olan 1'i kız, 6'sı erkek, toplam 7 çocuk katıldı. Çocukların aileleleri ve öğretmenlerine doldurulmak üzere Conner's ölçekleri verildi. Sonra tahmini ve gerçek reaksiyon zamanları ölçüldü. Folklor egzersizleri haftada 2 gün, günde 1,5 saat olacak şekilde 15 hafta boyunca uygulandı. 15 haftanın sonunda yapılan testler tekrarlandı ve eşleştirilmiş t-testi ile değerlendirildi. Bulgular: Öğretmenler ve aileler tarafından doldurulan Conner's ölçeklerinin total skorlarında egzersiz programı sonrasında anlamlı düşme saptandı. Tahmini reaksiyon zamanlarında da egzersiz programı sonrasında anlamlı yükselme bulundu. Sonuç: Biz çalışmamızda DEHB olan çocukların davranışları üzerinde egzersizin olumlu etkileri olduğunu gördük ve medikal tedaviye yardımcı olarak klinikte kulanılabileceğini düşünüyoruz.
Objective:The aim of this study was to evaluate the effects of folklore exercise program in children diagnosed with ADHD. Methods: Seven children diagnosed with ADHD participated in folklore exercise program. Conner's scales were given to the parents and teachers of the participants. Estimated reaction times and real reaction times were also assessed. Folklore exercises planned as 1,5 hour/day and 2 days/week for 15 weeks. At the end of 15 weeks all pre-participation tests were repeated. Paired samples t-test was used for statistical analysis. Results: Total scores of all participants with Conner's scales were significantly decreased after the exercise program. Estimated reaction times were also increased significantly. Conclusion: We concluded that exercise may have a positive effect on children with ADHD and can help to medical treatment. |
---|---|
Bibliography: | TTIP |
ISSN: | 1301-191X 1301-191X |