Observations on the Science Teacher Training Programs in Turkey and Hungary

Bu çalışmada Macaristan'ın Szeged şehrindeki eğitim fakültelerinde uygulanan fen bilgisi öğretmeni yetiştirme modeli ile İzmir Dokuz Eylül Üniversitesindeki modelin, programlarda bulunması gereken pedagojik dersler ve içerik bakımından karşılaştırılması yapılmıştır. Bu çalışma, araştırmacıların...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Eurasian journal of educational research no. 17; pp. 45 - 53
Main Authors: BALIM, Ali Günay, KESERCİOĞLU, Teoman
Format: Journal Article
Language:English
Published: Anı Yayıncılık 2004
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çalışmada Macaristan'ın Szeged şehrindeki eğitim fakültelerinde uygulanan fen bilgisi öğretmeni yetiştirme modeli ile İzmir Dokuz Eylül Üniversitesindeki modelin, programlarda bulunması gereken pedagojik dersler ve içerik bakımından karşılaştırılması yapılmıştır. Bu çalışma, araştırmacıların 2001 yılında Macaristan'ın Szeged şehrine yaptığı geziyi kapsamakta; dekanlık, öğretim elemanları, yüksek lisans, doktora ve lisans öğrencileri ile yapılan görüşmeler ve gözlemlerden elde edilen verilere dayanmaktadır. Öneriler Türk eğitim programındaki gözlemlere dayanmaktadır. In this study, Science teacher education models in the Faculties of Education at Joseph Attila University in Szeged Hungary and Dokuz Eylül University in Izmir Turkey are compared from the point of content and pedagogical courses required in the programs. The study draws on a trip by the authors in 2001 to Szeged Hungary and is based on data collected through observations, interviews with the dean, faculty members and graduate and undergraduate students. Suggestions are given based on the observations for Turkish teacher education programs.
Bibliography:TSOS
ISSN:1302-597X