Öğretmenlerin 2005 yılı ilköğretim programına yönelik tutumları

Öğrenme sürecinde programın olumlu-olumsuz etkilerinin nesnel bir biçimde incelenmesi, öğretmenlerin yeni programı daha yakından tanıması ve programa karşı daha olumlu bir bakış açısı kazanması bakımından bu çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma ilköğretim öğretmenlerinin 2005-2006 eğ...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Educational sciences : theory & practice Vol. 10; no. 4; pp. 2019 - 2050
Main Author: DOĞAN, Süleyman
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: İletişim Hizmetleri 2010
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Öğrenme sürecinde programın olumlu-olumsuz etkilerinin nesnel bir biçimde incelenmesi, öğretmenlerin yeni programı daha yakından tanıması ve programa karşı daha olumlu bir bakış açısı kazanması bakımından bu çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma ilköğretim öğretmenlerinin 2005-2006 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan ilköğretim programının öğrenme sürecine, öğrencilerin bilişsel-duygusalpsikomotor kazanımlarına etkisini ve öğrencilerden beklentilerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2008-2009 Eğitim ve Öğretim yılında İstanbul ilindeki çeşitli ilköğretimdeki devlet ve özel okulda görev yapan ve random yöntemiyle seçilen 836 öğretmenden (Kadın:438, Erkek:397) oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan 27 maddeden oluşan "Öğretmenlerin 2005 Yılı İlköğretim Programına Yönelik Tutum Ölçeği" ile toplanmıştır. Bu çalışma, yeni programın okullardaki eğitim ortamının uygulanmasında olumlu ve olumsuz yönleri belirlenmeyi hedeflemektedir. Ayrıca çalışmanın ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin 2005 yılı ilköğretim programlarına yönelik algı ve tutumları araştırılmış; eski ve yeni program arasındaki ilişki saptanmaya, yeni programın farklı yön ve sınırlılıkları ortaya çıkarılmaya çalışılarak ilgililere ve araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Öğretmenlerin cinsiyetleri, deneyimleri, eğitim düzeyleri ve mezuniyet durumları açısından yeni öğretim programına karşı tutumlarında anlamlı derecede farklılık göstermemektedir. Buna karşılık, medeni durum ve çalıştıkları kurum açısından yeni eğitim programına bakış açılarında anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Araştırma sonuçları daha önceki değişik program değerlendirme çalışmaları ile karşılaştırılmış ve tartışılmıştır. This study is considered to be significant in objectively analyzing the negative-positive effects of the program during the process of learning, teacher's acquaintance to the new program in a closer way and acquiring a positive perspective of the program. This study has been conducted in order to discover the effects of 2005-2006 academic year primary education program on cognitive-emotional-psychomotor acquisitions, and expectations of the students in learning process. The sampling of the research consisted of 836 teachers (Women: 438, Men: 397) of state and private primary education institutions selected by random sampling method in Istanbul in 2008-2009 academic year. Research data were collected by "the Scale of Teachers' Attitude towards New Primary Education Program" consisted of 27 questions developed by the researcher. This study aims objectively at designating the negative-positive effects of the program during the process of learning. Moreover, perceptions and attitudes of primary education teachers towards the 2005 academic year primary education program are studied ; the relationship between the previous and the new program is tried to be designated; and the differences and limitations of the new program are also discovered. Hence, the study aims at contributing to the concerned officials and researchers. The attitudes of the teachers towards the new educational program do not show significant differences in respect to gender, experiences, educational levels and state of graduation. However, there is a significant difference of their perspectives about new educational program in respect to their marital status and the institutions they work at. The results of the study were compared and discussed with several former program evaluation examples.
Bibliography:TSOS
ISSN:1303-0485
2148-7561