Öğretmenlerin 2005 yılı ilköğretim programına yönelik tutumları
Öğrenme sürecinde programın olumlu-olumsuz etkilerinin nesnel bir biçimde incelenmesi, öğretmenlerin yeni programı daha yakından tanıması ve programa karşı daha olumlu bir bakış açısı kazanması bakımından bu çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma ilköğretim öğretmenlerinin 2005-2006 eğ...
Saved in:
Published in: | Educational sciences : theory & practice Vol. 10; no. 4; pp. 2019 - 2050 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İletişim Hizmetleri
2010
|
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Öğrenme sürecinde programın olumlu-olumsuz etkilerinin nesnel bir biçimde incelenmesi,
öğretmenlerin yeni programı daha yakından tanıması ve programa karşı daha olumlu
bir bakış açısı kazanması bakımından bu çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir.
Bu çalışma ilköğretim öğretmenlerinin 2005-2006 eğitim-öğretim yılında uygulamaya
konulan ilköğretim programının öğrenme sürecine, öğrencilerin bilişsel-duygusalpsikomotor
kazanımlarına etkisini ve öğrencilerden beklentilerini ortaya çıkarmak amacıyla
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2008-2009 Eğitim ve Öğretim yılında İstanbul
ilindeki çeşitli ilköğretimdeki devlet ve özel okulda görev yapan ve random yöntemiyle
seçilen 836 öğretmenden (Kadın:438, Erkek:397) oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı
tarafından geliştirilmiş olan 27 maddeden oluşan "Öğretmenlerin 2005 Yılı İlköğretim
Programına Yönelik Tutum Ölçeği" ile toplanmıştır. Bu çalışma, yeni programın okullardaki
eğitim ortamının uygulanmasında olumlu ve olumsuz yönleri belirlenmeyi hedeflemektedir.
Ayrıca çalışmanın ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin 2005 yılı ilköğretim
programlarına yönelik algı ve tutumları araştırılmış; eski ve yeni program arasındaki
ilişki saptanmaya, yeni programın farklı yön ve sınırlılıkları ortaya çıkarılmaya çalışılarak
ilgililere ve araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Öğretmenlerin cinsiyetleri,
deneyimleri, eğitim düzeyleri ve mezuniyet durumları açısından yeni öğretim programına
karşı tutumlarında anlamlı derecede farklılık göstermemektedir. Buna karşılık, medeni
durum ve çalıştıkları kurum açısından yeni eğitim programına bakış açılarında anlamlı
bir farklılık saptanmıştır. Araştırma sonuçları daha önceki değişik program değerlendirme
çalışmaları ile karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.
This study is considered to be significant in objectively analyzing the negative-positive
effects of the program during the process of learning, teacher's acquaintance to the new
program in a closer way and acquiring a positive perspective of the program. This study
has been conducted in order to discover the effects of 2005-2006 academic year primary
education program on cognitive-emotional-psychomotor acquisitions, and expectations
of the students in learning process. The sampling of the research consisted of 836 teachers
(Women: 438, Men: 397) of state and private primary education institutions selected
by random sampling method in Istanbul in 2008-2009 academic year. Research data
were collected by "the Scale of Teachers' Attitude towards New Primary Education Program"
consisted of 27 questions developed by the researcher. This study aims objectively at
designating the negative-positive effects of the program during the process of learning.
Moreover, perceptions and attitudes of primary education teachers towards the 2005 academic
year primary education program are studied ; the relationship between the previous
and the new program is tried to be designated; and the differences and limitations of
the new program are also discovered. Hence, the study aims at contributing to the concerned
officials and researchers. The attitudes of the teachers towards the new educational
program do not show significant differences in respect to gender, experiences, educational
levels and state of graduation. However, there is a significant difference of their perspectives
about new educational program in respect to their marital status and the institutions
they work at. The results of the study were compared and discussed with several former
program evaluation examples. |
---|---|
Bibliography: | TSOS |
ISSN: | 1303-0485 2148-7561 |