Avrupa birliği (AB) Şarap Ortak Piyasa Düzenindeki değişmeler, AB'ye üyelik sürecinde Türkiye Şarap işletmelerinin uyum durumu

Bu çalışmada, Türk şarap sektörünün AB'ye gelecekte bir takım avantajlar sağlayacak şekilde katılmasına zemin hazırlamak üzere, dünya şarap sektöründe lider olan AB Şarap Ortak Piyasa Düzeninin işleyişinin tanıtılması ve olası bir AB üyeliğine Türkiye'deki şarap işletmelerinin hazırlık dur...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Ege Üniversitesi Ziraat fakültesi dergisi Vol. 47; no. 1; pp. 31 - 41
Main Authors: GÜMÜŞ, Ahmet Hamdi, GÜMÜŞ, Sevtap Güler
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Ege Üniversitesi 2010
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çalışmada, Türk şarap sektörünün AB'ye gelecekte bir takım avantajlar sağlayacak şekilde katılmasına zemin hazırlamak üzere, dünya şarap sektöründe lider olan AB Şarap Ortak Piyasa Düzeninin işleyişinin tanıtılması ve olası bir AB üyeliğine Türkiye'deki şarap işletmelerinin hazırlık durumlarının belirlenerek uyumun sağlanmasına yönelik önerilerin getirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, üretimin % 80'ini gerçekleştiren 42 şarap üretim işletmesi ile görüşülmüştür. Çalışmada, görüşülen işletmelerin %71.43'ünün AB Şarap Piyasa düzeninin işleyişi ile ilgili bilgi sahibi olmadıkları ve olası bir AB üyeliği durumunda AB üyesi şarap üreticisi ülkeler ile rekabet edemeyecekleri bağ oluşturma, tesis ve makine yenileme gibi bazı yatırımlara ihtiyaç duydukları tespit edilen sonuçlardan bazılarıdır. At the start of EU membership negotiations, this study is to determine the changes of the EU Common Organization of the Market in Wine and the arrangements of the wineries in Turkey. The sample wineries surveyed were selected from a frame based on the Tobacco and Alcohol Market Regulatory Authority (TAPDK) register lists. The forty-two wineries which responded represent over 80% of the production volume of Turkish wine industry. The interviewed wineries were asked if they were ready for EU membership process and the subsequent period. It is determined that %71.43 wineries did not have enough information about the EU Common Organization of the Market and were not ready for competition with the EU countries, needed some new investments such as vineyard planting, facility and machine renewal.
Bibliography:TTAR
ISSN:1018-8851