Avrupa birliği (AB) Şarap Ortak Piyasa Düzenindeki değişmeler, AB'ye üyelik sürecinde Türkiye Şarap işletmelerinin uyum durumu
Bu çalışmada, Türk şarap sektörünün AB'ye gelecekte bir takım avantajlar sağlayacak şekilde katılmasına zemin hazırlamak üzere, dünya şarap sektöründe lider olan AB Şarap Ortak Piyasa Düzeninin işleyişinin tanıtılması ve olası bir AB üyeliğine Türkiye'deki şarap işletmelerinin hazırlık dur...
Saved in:
Published in: | Ege Üniversitesi Ziraat fakültesi dergisi Vol. 47; no. 1; pp. 31 - 41 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Ege Üniversitesi
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmada, Türk şarap sektörünün AB'ye gelecekte bir takım avantajlar
sağlayacak şekilde katılmasına zemin hazırlamak üzere, dünya şarap
sektöründe lider olan AB Şarap Ortak Piyasa Düzeninin işleyişinin tanıtılması ve
olası bir AB üyeliğine Türkiye'deki şarap işletmelerinin hazırlık durumlarının
belirlenerek uyumun sağlanmasına yönelik önerilerin getirilmesi amaçlanmaktadır.
Bu kapsamda, üretimin % 80'ini gerçekleştiren 42 şarap üretim işletmesi ile
görüşülmüştür. Çalışmada, görüşülen işletmelerin %71.43'ünün AB Şarap Piyasa
düzeninin işleyişi ile ilgili bilgi sahibi olmadıkları ve olası bir AB üyeliği
durumunda AB üyesi şarap üreticisi ülkeler ile rekabet edemeyecekleri bağ
oluşturma, tesis ve makine yenileme gibi bazı yatırımlara ihtiyaç duydukları tespit
edilen sonuçlardan bazılarıdır.
At the start of EU membership negotiations, this study is to determine the
changes of the EU Common Organization of the Market in Wine and the
arrangements of the wineries in Turkey. The sample wineries surveyed were
selected from a frame based on the Tobacco and Alcohol Market Regulatory
Authority (TAPDK) register lists. The forty-two wineries which responded
represent over 80% of the production volume of Turkish wine industry. The
interviewed wineries were asked if they were ready for EU membership process
and the subsequent period. It is determined that %71.43 wineries did not have
enough information about the EU Common Organization of the Market and were
not ready for competition with the EU countries, needed some new investments
such as vineyard planting, facility and machine renewal. |
---|---|
Bibliography: | TTAR |
ISSN: | 1018-8851 |