Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları: Boylamsal bir çalışma
Ortaögretime ögretmen yetistirmede günümüze dek pek çok program ve uygulama yürütülmüstür. Türkiye'de, 1998 yılından bu yana, ortaögretime ögretmen yetistiren programlardan biri 4 + 1,5 yıllık Ortaögretim Alan Ögretmenligi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (OAÖTYLP)'dır. Bu çalısmada, Ege Üniv...
Saved in:
Published in: | Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Vol. 15; no. 59; pp. 345 - 366 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İletişim Hizmetleri
2009
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Ortaögretime ögretmen yetistirmede günümüze dek pek çok program ve uygulama
yürütülmüstür. Türkiye'de, 1998 yılından bu yana, ortaögretime ögretmen yetistiren
programlardan biri 4 + 1,5 yıllık Ortaögretim Alan Ögretmenligi Tezsiz Yüksek
Lisans Programı (OAÖTYLP)'dır. Bu çalısmada, Ege Üniversitesi'nde
yürütülmekte olan OAÖTYLP süresince ögretmen adaylarının meslege yönelik
tutumlarındaki degisim ile tutumun cinsiyet ve bölümlere göre anlamlı bir farklılık
gösterip göstermedigi arastırılmıstır. Çalısmada uzunlamasına veri toplama
yöntemi ile betimsel (survey) yöntemlerden biri olan okul surveyi yöntemi
uygulanmıstır. Çalısma kapsamında OAÖTYLP'nda 2005 Güz-2007 Güz dönemi
arasında ögrenim gören 158 ögrenciye dört kez uygulanan Ögretmenlik Meslegine
Yönelik Tutum Ölçegi ile toplanan veriler analiz edilmistir. Sonuç olarak,
ögrencilerin meslege yönelik tutumlarının dönemlere göre degismedigi ve tutumlar
üzerinde dönem ve cinsiyetin, dönem ve bölümün ortak etkisinin olmadıgı
bulunmustur. Bu durum, OAÖTYLP'nın ögrencilerin ögretmenlik meslegine
yönelik tutumlarında olumlu yönde gelismeye katkı saglayamadıgını
göstermektedir. Çalısmada bu sonuçlardan yola çıkarak, ögrencilerin meslege
yönelik olumlu tutum gelistirmeleri için yapılabilecek etkinlik ve arastırma
önerilerinde bulunulmustur.
Various programs and practices have been implemented in teacher training for
secondary education in Turkey. Secondary Education Teacher Graduate
Program (4 + 1,5 year) has been one of the teacher training programs since
1998. The purpose of this study was to examine whether there were significant
improvements on teacher candidates' attitudes towards teaching profession by
gender and department. School survey method and longitudinal data collection
method were used. The data were collected via Attitude towards Teaching
Profession Scale (ATPS) that was developed by the researchers. Data were
gathered from 158 students in the Secondary Education Teacher Graduate
Program during three semesters by administering ATPS for four times.
According to findings, there were no changes in students' attitudes towards
teaching profession by semesters and there were no interaction effects of
semester and gender, and also semester and department. This finding indicated
that the Secondary Education Teacher Graduate Program did not contribute to
develop students' attitudes towards teaching profession positively. Based on
these results, activities and research suggestions were recommended. |
---|---|
Bibliography: | TSOS |
ISSN: | 1300-4832 |