Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörler
AMAÇ: Acil Serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörleri belirlemektir. GEREÇ-YÖNTEM: Bu çalışmada 16 yaşından büyük 1454 hastanın demografik bilgileri, bakım özellikleri ve memnuniyet/memnuniyetsizliklerini etkileyen faktörler kayıt edildi. BULGULAR: 1454 hastanın %46,4 'ü kadın, %53,6...
Saved in:
Published in: | The Journal of Academic Emergency Medicine Vol. 8; no. 1; pp. 39 - 44 |
---|---|
Main Authors: | , , , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Ea Yayıncılık
2009
|
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | AMAÇ: Acil Serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörleri belirlemektir.
GEREÇ-YÖNTEM: Bu çalışmada 16 yaşından büyük 1454 hastanın demografik bilgileri, bakım özellikleri ve memnuniyet/memnuniyetsizliklerini etkileyen faktörler kayıt edildi.
BULGULAR: 1454 hastanın %46,4 'ü kadın, %53,6'sı erkek idi. Yaş ortalaması tüm hastalarda 39,9 idi. Acil servisteki tüm bakımlar hakkında hastaların %70,2'si memnun, %21,2'si kısmen memnun idi, %8,6'sı memnun değildi. Hasta memnuniyeti üzerine etkisi istatistiksel olarak anlamlı olan faktörler (p<0.05): Doktor-hemşirelerin tecrübe ve davranışları, hastane temizlik ve teknik donanım durumu, acil serviste hasta ve yakınlarını bilgilendirilmesi, acil serviste algılanan ve sonuçlar için harcanan zaman, taburcu olurken hastaya reçete verilmesi, acil servis kapısında hastayı karşılama ve içeri alma şekli. Hastaların eğitim düzeyi, cinsiyeti, yaş dağılımı, hastanın getiriliş şekli ve geldiği yer ile genel memnuniyet arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki yoktu (p>0.05)
SONUÇ: Çalışmamızda hasta memnuniyetini en fazla etkileyen faktör doktor davranışları idi. Hemşire davranışı, acil serviste tetkik ve tedavi sürerken hastalara işlemler hakkında bilgi verme, hastane temizlik durumu ve taburcu olunduğunda bilgi verilmesi hasta memnuniyetinde etkili olan diğer faktörler idi.
Objective is to determine the factors that affect the patients' satisfaction in emergency department.
MATERIAL-METHOD: In this study the demographic knowledge, characteristic of care, factors that affected the satisfaction/dissatisfaction of 1454 patients over 16 years old was reported.
FINDINGS: Of 1454 patients, 46.4% were female, and 53.6% were male. The mean age was 39.9 years. Of pstients, 70.2% were satisfied, 21.2% unsatisfied, and 8.6% partly satisfied for all cares in emergency department. The factors that were statistically significant on patient satisfaction were: Doctors and nurses' experiences-behaviors, cleanliness and decoration of hospital, informing the patients and their relatives, the time percieved and spended for results, giving prescription while being discharged, shape of meeting the patients at the door of emergency department and taking them in. There was no a statistically significant relationship between education level, gender, age distribution, bringing state of patient, and the place patient came from (p>0.05).
CONCLUSION: Doctors' behaviors were the most commen factor that affected the patient satisfaction. Nurse behavior, giving information to the patients for prosedures while the detailed investigation and treatmen going on, cleanliness condition, and giving information while the patient are discharged were the affective factors on patient satisfaction. |
---|---|
Bibliography: | TTIP |
ISSN: | 1305-760X 1305-760X |