Yük treni istasyonlarında hareket planlaması
Bu çalışmada, Türkiye'de yük ve yolcu taşımacılığı işlevlerini yerine getiren Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının (TCDD) yeniden yapılandırılması çerçevesinde, vagonların manevra alanlarındaki hareketlerinin planlanmasına destek olacak, bir sistem geliştirilmiştir. Öncelikle manevra alan...
Saved in:
Published in: | Endüstri Mühendisliği Vol. 20; no. 3; pp. 2 - 21 |
---|---|
Main Authors: | , , , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
TMMOB Makine Mühendisleri Odası
2009
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmada, Türkiye'de yük ve yolcu taşımacılığı işlevlerini yerine getiren Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının
(TCDD) yeniden yapılandırılması çerçevesinde, vagonların manevra alanlarındaki hareketlerinin planlanmasına destek
olacak, bir sistem geliştirilmiştir. Öncelikle manevra alanlarının yapısı göz önüne alınarak vagonların bu alanda manevra
sayısını enazlayacak şekilde konumlandırılması problemi matematiksel bir model ile temsil edilmiştir. Büyük boyutlu
problemlerin çözümü için ise literatürdeki sezgisel yöntemler uyarlanmıştır. Rassal olarak ortaya çıkabilecek tren gecikmeleri
ile yükleme/boşaltma ve bakım/onarım operasyon süreleri gibi öğelerin etkisini gözlemleyebilmek için manevra alanlarının
çalışma prensiplerini yansıtan bir benzetim modeli oluşturulmuş ve benzetim modelinin de sezgisel yöntemlerin seçiminde
bir karar destek mekanizması olarak kullanılmasına karar verilmiştir.
In this study, within the framework of restructuring of Turkish State Railways, TCDD, which fulfills Turkey's freight and
passenger transportation functions, a support system that will enable effective planning of maneuver movements in rail
yards is designed. First, given the structure of rail yards, a mathematical model, that determines the placement of cars in
rail yards so as to minimize the number of maneuver movements, is developed. For solving large sized problems, heuristic
procedures, adapted from the literature, are implemented. The heuristic procedures are also tested using a simulation
model that considers the stochasticity in the environment stemming from delays in train schedules and uncertainties in
loading/unloading and maintenance operation durations. It is suggested that the simulation model can also be used as a
decision support tool while deciding on the procedure to be implemented in each rail yard. |
---|---|
Bibliography: | TMUH |
ISSN: | 1300-3410 |