10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi : Tam metin bildiri kitabı, 26-28 Ekim 2022 10th International Congress on Curriculum and Instruction, ICCI-EPOK 2022 / Editörler, Dr. Öğr. Üyesi Nevriye Yazçayır, Dr. Öğr. Üyesi Serap Tüfekçi Aslım, Dr. Öğr. Üyesi Özge Ceren Çelik; yayına hazırlayan Dr. Aysun Öztürk.; Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Derneği, Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Bu çalışma, hazırlık sınıfında öğrenim gören İngiliz Dili Eğitimi/İngilizce Öğretmenliği (ELT) bölümü öğrencilerinin “İngilizce öğrenmek” ve “İngilizce öğretmek” kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim d...
Saved in:
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | Conference Proceeding |
Language: | Turkish |
Published: |
Beşevler-Yenimahalle, Ankara
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
2022
|
Series: | Gazi Üniversitesi Yayınları |
Subjects: | |
Online Access: | Get more information |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışma, hazırlık sınıfında öğrenim gören İngiliz Dili Eğitimi/İngilizce Öğretmenliği (ELT) bölümü öğrencilerinin “İngilizce öğrenmek” ve “İngilizce öğretmek” kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 bahar döneminde hazırlık
The 10th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI –EPOK) Ankara, 2022 2 sınıfında öğrenim gören İngilizce öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Çalışmaya 15 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilerin İngilizce öğrenmek ve İngilizce öğretmek kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforları belirlemek amacıyla onlara “İngilizce öğrenmek … gibidir, çünkü ...” ve “İngilizce öğretmek … gibidir, çünkü ...” şeklinde iki açık uçlu ifadenin yer aldığı bir form verilmiş ve onlardan bu formu doldurmaları istenmiştir. Veriler içerik analizi ile analiz
edilmiştir. Analizler sonucunda, öğrencilerin “İngilizce öğrenmek” için 14 farklı metafor ve “İngilizce öğretmek” için 15 farklı metafor ürettikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin ürettikleri metaforlar “olumlu çağrışımlar”, “olumsuz çağrışımlar” ve “hem olumlu hem de olumsuz çağrışımlar” olmak üzere üç kategoride toplanmıştır. Çalışma sonuçlarından yola çıkarak bazı önerilerde bulunmuştur |
---|---|
ISBN: | 9789755073330 9755073337 |