Cumhuriyet dönemi din dersi öğretim programları ve ders kitaplarında dinler, inançlar ve İslam düşüncesinde yorumlar Mahmut Zengin
Dinlerin ve inançların insan hayatında önemli bir yere sahip olduğu yadsınamaz bir gerçekliktir. Bu kapsamda insanlar, dinlerini ve inançlarını öğrenebilecekleri mekanizmalara her zaman ihtiyaç duymuş ve kendi din, tarih, kültür ve toplum şartlarına göre çözümler üretmişlerdir. Günümüzde dinlerin ve...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Turkish |
Published: |
İstanbul
Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları
2017
|
Edition: | 1. basım : Aralık 2017 |
Subjects: | |
Online Access: | Get more information |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Dinlerin ve inançların insan hayatında önemli bir yere sahip olduğu yadsınamaz bir gerçekliktir. Bu kapsamda insanlar, dinlerini ve inançlarını öğrenebilecekleri mekanizmalara her zaman ihtiyaç duymuş ve kendi din, tarih, kültür ve toplum şartlarına göre çözümler üretmişlerdir. Günümüzde dinlerin ve inançların öğretimi konusunda ülkeler ve toplumlara göre farklı yaklaşım ve uygulamalar olmakla birlikte, bu konunun okul eğitiminin önemli bir parçası olması gerektiğine yönelik olumlu bir bakış açısı bulunmaktadır. Dünyada daha çoğulcu toplumsal yapılar her geçen gün kendisini daha fazla hissettirmekte, bununla ilgili ihtiyaç ve talepleri de gündeme getirmektedir. Bu bağlamde bir toplumda bireylerin kendi din ve inançlarını öğrenmesi yanında diğerlerinin din ve inaçlarını tanıyarak anlamaya çalışması önemli kabul edilmektedir.Bu tarz bir din eğitiminin farklı dini çeşitliliğe sahip toplumlrda saygı ve hoşgörüyü geliştireceği ve bir arada yaşamayı kolaylaştıracağı düşünülmektedir.
Farkı dinlerin ve inançların öğretimi önemli kabul edilmekle birlikte bunun amaç, içerik ve yöntemlerinin nasıl olacağına yönelik dünyada çeşitli modeller ve yaklaşımlar geliştirilmiştir. Türkiye de kendi tarihsel ve toplumsal gerçekliği doğrultusunda din eğitimine okul sistemi içinde yer vermemekten, isteğe bağlı veya zorunlu vermeye kadar birçok uygulamayı denemiştir. Özellikle okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin tüm öğrenciler için zorunlu yapılmasından sonra toplumun farklı kesimlerinden çeşitli itirazlar ve talepler gündeme getirilmiş, bu süreç doğrultusunda din eğitiminin amaç, yaklaşım ve içeriğinde günümüze kadar birçok düzenlemeye gidilmiştir. Bu kitap, özellikle Türkiye’de din dersleri bağlamında farklı dinlerin, inançların ve İslam düşüncesindeki yorum farklılıklarının 1924’ten günümüze öğretim programları ve ders kitaplarına nasıl yansıdığını ele almakta ve değerlendirmektedir. |
---|---|
ISBN: | 6054036858 9786054036851 |