Analyse des Erreurs de Conjugaison des Étudiants Turcophones en Français Langue Étrangère

Araştırmaların çoğu Fransızca’nın yabancı dil olarak öğrenilmesi durumunda sözcüksel (Şavlı, 2009; Yücelsin Taş, Candemir, Kara, 2016), sözdizimsel (Karakaş, 2021; Karan, 2016), ses ve anlambilim (Ertek, 2019) ve biçimbilimsel (Algubbi, 2020) yanlışların analizine odaklanmaktadır. Dolayısıyla, ikinc...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Çevik, Melike Ceren
Format: Dissertation
Language:French
Published: ProQuest Dissertations & Theses 01-01-2024
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Araştırmaların çoğu Fransızca’nın yabancı dil olarak öğrenilmesi durumunda sözcüksel (Şavlı, 2009; Yücelsin Taş, Candemir, Kara, 2016), sözdizimsel (Karakaş, 2021; Karan, 2016), ses ve anlambilim (Ertek, 2019) ve biçimbilimsel (Algubbi, 2020) yanlışların analizine odaklanmaktadır. Dolayısıyla, ikinci yabancı dili Fransızca olan öğrencilerle Fransızcadaki fiil çekimleri konusu hakkında bir araştırma gerçekleştirmek uygun görünmektedir. Ayrıca, tipolojik olarak iki farklı dil ailesinden olan T ve F dilleri, Fransızca öğrenimine bağlı zorluklara sebep olmaktadır. Çalışmalar, Fransızca öğrenimini zorlaştırabilen anadilden ve başka bir yabancı dilden (İngilizce, İspanyolca, Arapça, vs.) kaynaklı diller arası geçişlerin var olduğunu göstermektedir. Daha odaklı bir bakış açısıyla, Türkiye’de Fransızcayı yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencileriyle sadece yazılı Fransızcada meydana gelen fiil çekimleriyle ilgili yanlışlara odaklı bir çalışmanın gerçekleştirilmediğini muhtemelen söyleyebiliriz.Fransızca öğrenimine bağlı bu zorlukları tespit etmek ve bu araştırmanın detaylandırılması için 29 gönüllü öğrenciyle iki fiil çekimi alıştırmalarından ve görüşmelerden oluşan nitel bir analiz gerçekleştirilecektir. 2022-2023 akademik yılında Marmara Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Fransızca Öğretmenliği Bölümü’ndeki ikinci sınıfta (14) ve üçüncü sınıfta (15) olan Türk öğrencilerinin yazılı Fransızcada fiil çekimleri konusundaki yanlışlarını inceleyeceğiz.Bunun için, 5-6 hafta arayla ilk yarıyıl esnasında ilgili öğrencilere sunmak üzere iki fiil çekimi alıştırması geliştirdik. Fransızca öğrenimine ve Fransızcadaki fiil çekimi sorununa ilişkin yaşanan zorlukları anlamak için aynı katılımcılarla birlikte 13 sorudan oluşan görüşmelerle çalışmamızı tamamladık.
ISBN:9798342139052