Orhan Pamuk'un Benim Adım Kırmızı Adlı Eserinde yer Alan "Ben" Kavramına Hermeneutik Bir Yaklaşım
“Orhan Pamuk‟un Benim Adım Kırmızı Adlı eserinde yer alan “Ben” Kavramına Hermeneutik Bir Yaklaşım” başlığı altında çalışılan bu tez, hermeneutik yaklaşımın tarihi, gerçekçi ve postmodern unsurları içeren bir romana, “ben” kavramı ışığı altında uygulanabilir olup olmadığı sorununu ortaya koymayı ama...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Dissertation |
Language: | Turkish |
Published: |
ProQuest Dissertations & Theses
01-01-2012
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | “Orhan Pamuk‟un Benim Adım Kırmızı Adlı eserinde yer alan “Ben” Kavramına Hermeneutik Bir Yaklaşım” başlığı altında çalışılan bu tez, hermeneutik yaklaşımın tarihi, gerçekçi ve postmodern unsurları içeren bir romana, “ben” kavramı ışığı altında uygulanabilir olup olmadığı sorununu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu çalışma içerisinde ana hedef, Benim Adım Kırmızıadlı eserden yola çıkarak, bir edebiyat eserine hermeneutik bir yaklaşım uygulayarak, o eseri, felsefi bir çerçevede anlamak ve yorumlamaktır. Bu bağlamda, söz konusu olan çözümlemede ilk olarak, esere hermeneutik yöntemle yaklaşılmış ve bu amaç, eserin hikâye örgüsünün içinde yer alan “ben” kavramının irdelenmesi aracılığıyla gerçekleştirilmiştir; dolayısıyla bu çalışmada aynı zamanda edebiyat-felsefe-hermeneutik ilişkisi üzerinde ayrıntılı olarak durulmuştur.Yirminci yüzyılın ikinci yarısında bir sanat akımı olarak mimaride yoğun bir şekilde adını duyuran postmodernizm en kısa zaman içerisinde edebiyatla sıkı bağını kurmuş, edebiyatta “yeni” diyebileceğimiz yazınsal bir süreç ortaya çıkmıştır. Özellikle tarihle olan birlikteliğini de pekiştiren postmodern edebiyat, tarihi olayları, tarihsel kişileri, mekânları, zamanı yazarın kendi kurgusal düşüncesiyle örtüştürerek, metinlerarası ilişkiden (diyalojizm) yararlanarak sanatsal, siyasal, kültürel, toplumsal yorumlar ortaya koyarak edebiyat-felsefe birlikteliğine bir kapı daha aralamıştır.Orhan Pamuk (doğum tarihi 1952) yazın hayatına Cevdet Bey ve Oğulları (1982) adlı romanıyla 1979 yılında Milliyet Yayınları ve Orhan Kemal (1983) roman ödülünü alarak girer. 2006 yılında Nobel Edebiyat ödülü alan Pamuk, Beyaz Kale ve Benim Adım Kırmızı adlı eserlerinde Rönesans–Ortaçağ arasında bir köprü oluşturmaktadır. Benim Adım Kırmızıen yalın ifadeyle, Doğu ve Batının resim sanatı arasındaki farkını ortaya koyar. Roman, resim sanatında perspektifi bularak uygulayan Batının bu farklılığının, Osmanlı sarayında uygulanışını, elli dokuz öyküde farklı birinci tekil kişilerin anlatımından ele alır.Orhan Pamuk, Doğu ve Batının bir sentezi olan Türkiye‟de/İstanbul‟da yaşadığı yıllarda, batılı bir gözle ve yaşam tarzıyla romanlarında, Doğunun-Osmanlının geleneksel motiflerini Batının dünya görüşüyle ustalıkla, bir eş deyişle, mimari bir üslup ve güzellikle birleştirerek okuyucuya sunar. Özetle, “Orhan Pamuk‟un Benim Adım KırmızıAdlı Eserinde Yer Alan “Ben” Kavramına Hermeneutik Bir Yaklaşım” adlı |
---|---|
ISBN: | 9798383311080 |