Fen ve Teknoloji Öğretim Programı Ara Disiplin Kazanımlarına Ulaşılma Düzeyi ve Uygulamada Yaşanan Sorunlar
Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji öğretim programı ara disiplin kazanımlarına ulaşılma düzeyi ve uygulamada yaşanan sorunların belirlenmesidir.Tarama modeli kullanılan araştırmada nicel verilerden yararlanılmıştır. Araştırmanın evreni; 2008-2009 eğitim ve öğretim yılında Eskişehir ili merkez i...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Dissertation |
Language: | Turkish |
Published: |
ProQuest Dissertations & Theses
01-01-2010
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji öğretim programı ara disiplin kazanımlarına ulaşılma düzeyi ve uygulamada yaşanan sorunların belirlenmesidir.Tarama modeli kullanılan araştırmada nicel verilerden yararlanılmıştır. Araştırmanın evreni; 2008-2009 eğitim ve öğretim yılında Eskişehir ili merkez ilçelerindeki 130 ilköğretim okullunda görev yapan 176 fen ve teknoloji öğretmeni ile bu okulların 6-7-8. sınıflarında öğrenim gören 39992 öğrenciden oluşmaktadır. 122 öğretmen ve 2382 öğrenci okullardan basit seçkisiz örnekleme yolu ile örnekleme seçilmiştir.Veriler, ?anket? ve ?başarı testi? kullanılarak toplanmıştır. Uygulamada yaşanan sorunların belirlenmesinde öğretmen anket formu, ara disiplin kazanımlarına ulaşılma düzeyinin belirlenmesinde ise ara disiplin başarı testi kullanılmıştır.Anketle elde edilen veriler, frekans ve yüzde alınarak yorumlanmıştır. Başarı testi ile elde edilen veriler ilişkisiz örneklemler t testi, tek faktörlü varyans analizi ve ilişkili örneklemler için tek faktörlü Anova kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonuçları öğrenciler açısından incelendiğinde; fen ve teknoloji dersi öğretim programında yer alan ara disiplin kazanımlarına ilişkin başarı puanlarının özel okullarda daha yüksek olduğu görülmüştür. Rehberlik ve psikolojik danışma 6. sınıf düzeyinde puan ortalaması en düşük olan ara disiplindir. Sağlık kültürü eğitimi ara disiplin kazanımlarına ilişkin başarı puanlarının sınıf düzeyine göre değişmediği belirlenmiştir. 7 ve 8. sınıflarda insan hakları ve vatandaşlık ara disiplin kazanımlarına ilişkin başarı puanı, diğer ara disiplinlerin puanlarından daha yüksektir.Fen ve teknoloji öğretmenlerinin yarıdan fazlası, ara disiplinleri gerçekleştirmeye yönelik olarak ek süreye ihtiyaç duyduklarını, ara disiplin öğretiminin ayrıca bir ön hazırlık gerektirdiğini, ara disiplinlerin öğretimine ilişkin yöntem bilgilerinin yetersiz olduğunu, programda ara disiplin öğretimine ilişkin etkinliklerin belirtilmediğini, ara disiplin öğretiminin uzmanlık gerektirdiğini, ara disiplinlerin üniversitede ders olarak verilmemesini ara disiplin öğretiminde karşılaşılan sorunlar olarak belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler ara disiplinler hakkında bilgilendirilmek istediklerini belirtmişlerdir.Araştırma sonuçları doğrultusunda ara disiplin kazanımlarına ulaşılma düzeyinin yükseltilmesine ve uygulamada yaşanan sorunların giderilmesine yardımcı olacağı düşünülen önerilere yer verilmiştir. |
---|---|
ISBN: | 9798382989617 |