Kaynaştırma Ortamındaki Koklear Implantlı Öğrencilerin Okuma Hatalarının ve Okuduğunu Anlama Becerilerinin Incelenmesi
Bu araştırmanın temel amacı, kaynaştırma ortamındaki koklear implant kullanıcısı 3-8. sınıf öğrencilerin okuma hatalarının ve okuduğunu anlama becerilerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada, koklear implantlı öğrencilerin okuma hatalarının betimlemesi, okuma hatalarının okuduğunu anlamaya yansıması...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Dissertation |
Language: | Turkish |
Published: |
ProQuest Dissertations & Theses
01-01-2022
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu araştırmanın temel amacı, kaynaştırma ortamındaki koklear implant kullanıcısı 3-8. sınıf öğrencilerin okuma hatalarının ve okuduğunu anlama becerilerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada, koklear implantlı öğrencilerin okuma hatalarının betimlemesi, okuma hatalarının okuduğunu anlamaya yansımasının ve öğrencilerin okuma performanslarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla betimsel model kullanılmıştır. Araştırmaya Kayseri ve Tekirdağ illerinde kaynaştırma ortamındaki 3-8. sınıflara devam eden koklear implant kullanıcısı 15 öğrenci, bu öğrencilerin sınıf öğretmenleri ve Türkçe öğretmenleri katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Öğrenci Bilgi Formu, Öğretmen Görüşme Formu, Formel Olmayan Okuma Envanterinde yer alan öyküler, öykülerin okuduğunu anlatma ve sorulara cevap verme formları, Hata Analizi Formu ile Okuduğunu Anlatma Değerlendirme Aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri, betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, koklear implantlı öğrencilerin dilin ipucu sistemlerine ilişkin bilgiyi kullanabildikleri, öğretimsel okuma düzeyinde normal işiten akranlarına benzer olarak yerine koyma, çıkarma, ekleme, tekrarlayan hata ve karmaşık hata türlerinde okuma hataları yaptıkları, hata sayısının okuduğunu anlatma ve sorulara cevap verme puanlarına yansımadığı, ancak anlam değiştiren hataların okuduğunu anlamayı etkilediği görülmüştür. Araştırma bulgularından yola çıkılarak kaynaştırma ortamındaki koklear implantlı öğrencilerin okuma hatalarını düzeltme, okuduğunu anlatma ve soru cevap ilişkilerine yönelik destek eğitime ihtiyaç duydukları söylenebilir. |
---|---|
ISBN: | 9798377687160 |