Developing the Agile School Scale: Validity and Reliability Analysis
Bu araştırmanın amacı, okulların örgütsel çevikliǧini belirlemeye elverişli, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaçla ilk aşamada, örgütsel çeviklik ile ilgili alanyazın taranmış ve buna baǧlı olarak otuz beş maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur. Hazırlanan maddeler eǧitim...
Saved in:
Published in: | Eğitim Bilimleri Fakültesi dergisi Vol. 55; no. 3; pp. 765 - 792 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | English Turkish |
Published: |
Ankara
Ankara Universitesi
01-01-2022
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu araştırmanın amacı, okulların örgütsel çevikliǧini belirlemeye elverişli, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaçla ilk aşamada, örgütsel çeviklik ile ilgili alanyazın taranmış ve buna baǧlı olarak otuz beş maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur. Hazırlanan maddeler eǧitim yönetimi ve ölçme-deǧerlendirme alanlarında 11 uzmana gönderilmiştir. Uzmanlardan gelen öneriler doǧrultusunda yeniden düzenlenen 23 maddelik taslak ölçek Ankara ilindeki beş farklı ilçeden toplam 376 yönetici ve öǧretmene uygulanmıştır. Çevik Okul Ölçeǧi'nin (ÇOÖ) yapı geçerliǧini belirlemek amacıyla birinci çalışma grubu üzerinden (175 katılımcı) açımlayıcı faktör analizi, ikinci çalışma grubu üzerinden ise (349 katılımcı) ikinci düzey doǧrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. AFA sonucunda üç faktör ve 21 maddeden oluşan bir model ortaya çıkmıştır. Her bir faktör sırasıyla "esneklik", "teknoloji" ve "hız" olarak isimlendirilmiştir. Daha sonra üç faktörlü bu model DFA ile doǧrulanmıştır. Ölçeǧe ait Cronbach Alfa, Spearman Brown, Guttman ve test tekrar test hesaplamaları ise ölçeǧin güvenilir bir veri toplama aracı olduǧunu göstermiştir. Tüm bu bulgulardan yola çıkarak ÇOÖ'nün okulların dijital yönetim özelliklerini belirlemek için elverişli, geçerli ve güvenilir bir ölçek olduǧu sonucuna ulaşılmıştır. |
---|---|
ISSN: | 1301-3718 |
DOI: | 10.30964/auebfd.1082454 |