Sınıf Öğretmeni Adaylarının Velilerle İletişim Kurma Yöntemlerinin Kullanımının Gerçekleştirilmesi

Bu araştırmanın amacı; İlköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenlerinin velileri ile iletişim araçlarının kullanım düzeyinin ve bakım düzeyinin belirlenmesidir. Çalışmanın evreni, 2018 öğretim yılında Lefkoşa'daki 6 ilkokul ve bu okullarda çalışan 68 şube (kalıcı ve sözleşmeli) oluşturm...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Folklor/edebiyat no. 97-1; p. 256
Main Authors: Yinal, Azmiye, Lesinger, Figen Yaman, Şahoğlu, Gamze Peler
Format: Journal Article
Language:English
Turkish
Published: Nicosia Uluslararas Kıbrıs Üniversitesi / Cyprus International University 01-01-2019
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırmanın amacı; İlköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenlerinin velileri ile iletişim araçlarının kullanım düzeyinin ve bakım düzeyinin belirlenmesidir. Çalışmanın evreni, 2018 öğretim yılında Lefkoşa'daki 6 ilkokul ve bu okullarda çalışan 68 şube (kalıcı ve sözleşmeli) oluşturmaktadır. Çalışmadaki tüm çalışma evrenine ulaşılmıştır.Toplamda 67 kişi değerlendirilmiştir. Yapılan bu araştırmada anket modeli kullanılmıştır. "İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Ebeveynler ile İletişim Kurma Yolları" ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır ve ölçek 5’li Likert tipi olup 2010 yılında Coşkun tarafından geliştirilmişitr.. Bu çalışmada ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, "yaş, cinsiyet, branş, görev türü, eğitim durumu, mesleki kıdem ve iletişim kursu" değişkenlerinden oluşan kişisel bilgi formu ve ikinci bölümde önem derecesini ve gerçekleşmeyi ölçmeyi amaçlayan 47 davranış bulunmaktadır.
ISSN:1300-7491
DOI:10.22559/folklor.940