Yüksek Din Öğrenimi Öğrencilerinin Öğrenme İklimi Algıları Üzerine Bir Araştırma

Bu çalışmanın amacı, yüksek din öğrenimi öğrencilerinin öğrenme iklimi ve akademik özyeterlik algılarını tespit etmek; öğrenme iklimi, akademik özyeterlik algıları ve akademik başarı arasındaki ilişkiyi incelemektir.Çalışmada, öğrenme iklimi ve akademik özyeterliğin, tarihi, boyutları, türleri, ölçe...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Sayan, Yunus Emre
Format: Dissertation
Language:Turkish
Published: ProQuest Dissertations & Theses 01-01-2020
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çalışmanın amacı, yüksek din öğrenimi öğrencilerinin öğrenme iklimi ve akademik özyeterlik algılarını tespit etmek; öğrenme iklimi, akademik özyeterlik algıları ve akademik başarı arasındaki ilişkiyi incelemektir.Çalışmada, öğrenme iklimi ve akademik özyeterliğin, tarihi, boyutları, türleri, ölçekleri ve ikilinin akademik başarıyla ilişkileri ele alınmıştır. Karma yöntem, yakınsak paralel araştırma deseni kullanılan araştırmada çeşitleme stratejisi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, altı İlahiyat ve İslami İlimler Fakültelerinden, 1147 öğrenci oluşturmaktadır. Nicel veriler, Ekinci (2011)'nin Türkçe'ye uyarladığı "Akademik Özyeterlik Ölçeği" ve Terzi(2015)'nin geliştirdiği, "Üniversite Öğrencilerine Yönelik Okul İklimi Ölçeği" ile toplanmıştır. Nitel veriler, görüşme formuyla 18 öğrenciden elde edilmiştir.Araştırma sonrası nicel verilere normallik testi uygulanmış; Bağımsız Gruplar t Testi, Mann Whitney U Testi, Levene Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Scheffe Testi, Kruskal Wallis H Testi, Pearson Product-Moment Korelasyonu, Polyserial Korelasyonu ve Yol Analizi yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin öğrenme iklimi algıları olumsuzdur. Kız öğrencilerin ortalaması erkeklere göre daha yüksektir. 20 yaş ve altındaki öğrenciler lehine anlamlı farklılık belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenme iklimi algıları; 1. sınıf en yüksek, 4. sınıf en düşük; II. öğretim daha yüksektir.Yüksek din öğrenimi öğrencilerinin Akademik Özyeterlik algıları da olumsuzdur. Cinsiyet, yaş, sınıf, öğretim türü bakımından anlamlı farklılık gözlenmezken, öğrenim görülen fakülteler bağlamında anlamlı farklılık gözlenmiştir.Okul İklimi Ölçeği ile Akademik Özyeterlik Ölçeğinin genel ortalamaları arasında korelasyon orta düzeydedir. Ulaşılan bulgularla okul öğrenme iklimi, akademik özyeterlik, karma yöntem kuramı alanyazınına ve yüksek din öğretimi kurumlarına, araştırmacılara katkı sağlayacak öneriler sunulmuştur.
ISBN:9798538180974