Amerikan Siyasi Iktidar Ve Basınında Güven Bunalımı

"Amerikan Siyasi İktidar ve Basınında Güven Bunalımı" adlı bu tez, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde hazırlanmış bir Yüksek Lisans tezidir. Bilindiği gibi, basın-yayın araçlarında aranan en önemli nitelik, haber fonksiyonunun "tarafsız" ve "objektif&q...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: İnceoğlu, Yasemin Giritli
Format: Dissertation
Language:Turkish
Published: ProQuest Dissertations & Theses 01-01-1988
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:"Amerikan Siyasi İktidar ve Basınında Güven Bunalımı" adlı bu tez, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde hazırlanmış bir Yüksek Lisans tezidir. Bilindiği gibi, basın-yayın araçlarında aranan en önemli nitelik, haber fonksiyonunun "tarafsız" ve "objektif" yansımasıdır. ABD'nin dünyaca ünlü ve güçlü radyo-televizyon örgütü olan "Columbia Broadcasting System-CBS"'ın çok başarılı haberler bölümü müdürü olan Paul White daha 1943 yılında "Objektifliğin erişilmesi güç bir ideal olması, ona ulaşmak için yayımcının devamlı bir çaba içinde bulunmaması için mazeret teşkil etmez" demiştir. Gerçekten haberlerde tarafsızlık ve objektifliğin sağlanmasında karşılaşılan güçlüklerden birisi, muhabirlerin birer insan olmaları sıfatı ile düşünce ve duşgularının etkisi altında kalmalarıdır. Diğeri ise modern habercilikte olayın yorum ile birlikte verilmesi lüzumudur. Ârtan güç ve etkisinden dolayı basın genellikle sevilmeyen ve inanılmayan bir kuruluştur. Nitekim 1969'da ABD Cumhurbaşkanı Yardımcısı Spiro Agnew'un basına amansız bir savaş açtığını ve ABD'nin "sessiz çoğunluğu"nun gazetecilerin ön yargılarını paylaşmadığı iddiasını ortaya attığını, bunun da kamuoyunda basına karşı güveni oldukça sarstığını görüyoruz. Agnew'un basına hücumundan sadece bir ay sonra yapılan bir nabız yoklamasında Amerikan halkının % 42'sinin televizyon haberlerinin tarafsızlığına inanmadığını ortaya koymuştur. ABD basınında yukarıda sözünü ettiğimiz olaya benzer, basında güven bunalımına yol açan daha bir sürü olaya rastlanmaktadır. Bu nedenle, tez konumuzla, sınırlı da olsa, Amerikan kamuoyunda güven bunalımına sebep olan birtakım önemli olayları incelemeyi amaçladık. Konumuzu iki bölüm halinde inceleyeceğiz: Birinci Bölümde Amerikan siyasal yaşamında 1970'lerde bir kurum olarak ortaya çıkan güven bunalımının Amerikan başkanları dönemlerindeki seyrini inceleyeceğiz. Bu arada, yalnız basına olan inanç sorununu değil aynı zamanda başkanların, siyasi iktidarların, hükümet politikalarının, azınlıkların Kamuoyu üzerinde yaratmış olduğu güvensizlik imajına da yer vereceğiz. İkinci Bölümde, Amerikan toplum hayatında etkin olan basın-yayın araç ve kuruluşlarına karşı kamuoyunun tutumunu incelerken, ABD'deki belli başlı haber ajansları, üç dev özel radyo-televizyon şirketi ve 1967'de kurulan "The Corporation for Public Broadcasting-CPB" (Kamu Yayıncılık Kurumu)ndan, ABD'de özel sektöre ait radyo-TV şirketlerinin faaliyetlerini gözetim ve denetim altında tutan "Federal Communications Commission-FCC" (Federal İletişim Komisyonu)ndan; televizyonun izleyiciler üzerindeki etkilerinden ve aldığı bazı eleştirilerden bahsedeceğiz. Tezimizin Sonuç Bölümünde İse, araştırmalarımızın bizi ulaştırdığı sonuçları objektif bir gözle ortaya koymayı deneyeceğiz. Son olarak, bu tezimizin gerek konusunun seçiminde, gerek hazırlanmasında desteklerini esirgemeyen Sayın Hocam ve Babam Prof.Dr.İsmet Giritli'ye teşekkürlerimi sunmayı bir borç bilirim.
ISBN:9798522929671