Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Birinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşlerinin İnce-lenmesi

Bu çaI~mada, birinci sind ogretmenlerinin ilkokul birinci sind matematik dersi ogretim programina iIi~kin gorU~Ierinin belirlenmesi ye bazi degi~kenIere gore kar~iIafliriImasi amaçlanmiflir. Ara~tirmanin verileri 2016-2017 egitim Ogretim yilinda Eski~ehir iii merkezindeki deviet ilkokullarinda gOrev...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Eskisehir Osmangazi Üniversitesi sosyal bilimler dergisi Vol. 20; pp. 1033 - 1061
Main Authors: Kilinç, Mehmet Barbaros, Anilan, Hüseyin
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Eskisehir Eskisehir Osmangazi University 01-04-2019
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çaI~mada, birinci sind ogretmenlerinin ilkokul birinci sind matematik dersi ogretim programina iIi~kin gorU~Ierinin belirlenmesi ye bazi degi~kenIere gore kar~iIafliriImasi amaçlanmiflir. Ara~tirmanin verileri 2016-2017 egitim Ogretim yilinda Eski~ehir iii merkezindeki deviet ilkokullarinda gOrev yapan birinci sind Ogretmenlerinden topIanmi~tir. Ogretmenlenfl gOrU~Ierinin beIirIenm~inde Saner (2007) tarafindan hazirlanan yen toplama araci kullanilmiflir. Veil toplama aracinin uygulanmasi için Ogretmen seçiminde t~adufi kume Ornekieme yOntemi kullanilmiflir. Veriler bir istatistik paket programinda çOzumlenmiflir. Verilerin çOzumlenmesinde t t~ti ye tek yOnlu varyans analizi kuIIaniIm~tir. [[Y;553;660;555;682]ide edilen sonuçlarinagOre, araflirmaya katilan Ogretmenlerin birincisinifmatematik dersi Ogretim programini genel anlamda olumlu buldukiari gOrUImu~tur. Ancak Ogretmenlerin Ozellikie Olçme ye degerlendirmede bazison~nIarIa kar~iIa~tikIari anIa~iImaktadir.
ISSN:1302-9703
DOI:10.17494/ogusbd.555117