Üç yaklaşım, üç tartışma: Bir Erkin prelüdünün ses organizasyonu

“Türk Beşleri” olarak yaygın şekilde tanınan birinci kuşak çağdaş Türk bestecilerinden Ulvi Cemal Erkin’in (1906-1972), hayatının son yıllarında solo piyano için bestelemiş olduğu Altı Prelüd isimli albümünde yer alan 3 numaralı prelüd, ses organizasyon analizi bakımından farklı yaklaşımlara sahne o...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Sosyal Bilimler Dergisi (SOBİDER) Vol. 6; no. 39; pp. 446 - 461
Main Author: Yüceer,Ece Merve
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Doç. Dr. Özcan Bayrak 2019
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:“Türk Beşleri” olarak yaygın şekilde tanınan birinci kuşak çağdaş Türk bestecilerinden Ulvi Cemal Erkin’in (1906-1972), hayatının son yıllarında solo piyano için bestelemiş olduğu Altı Prelüd isimli albümünde yer alan 3 numaralı prelüd, ses organizasyon analizi bakımından farklı yaklaşımlara sahne olabilecek bir yapıya sahiptir. Yapılan literatür taramasında, eser üzerinde form analizi gerçekleştiren ve eserin nasıl çalınması gerektiğine dair teknik tavsiyelerde bulunan bir çalışma halihazırda bulunsa da, bu ya da başka yazarlar tarafından eserin bahsi geçen bölümü üzerinde gerçekleştirilen bir ses organizasyon analizi ile karşılaşılmamıştır. Bu çalışmada ses organizasyonu; eserde kullanılan aralıklar, bestecinin seslerin adlandırılmasına dair tercihleri ve ses koleksiyonları bakımından üç farklı yaklaşımla analiz edilecektir ve ö63’teki beklenmedik duruma dayandırılarak tartışmalara yer verilecektir.
ISSN:2149-0821
DOI:10.16990/SOBIDER.5164