Üniversite öğrencilerinin reaksiyon hızı ve kimyasal denge konusundaki bilişsel yapılarının incelenmesi
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin reaksiyon hızı ve kimyasal denge konuları ile ilgili bilişsel yapılarını Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) ile belirlemek ve kelime ilişkilendirme testi sonuçları ile açık uçlu soruların sonuçları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, bir vakıf üniv...
Saved in:
Published in: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi Vol. 2019; no. 45; pp. 335 - 352 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Pamukkale Üniversitesi
01-01-2019
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin reaksiyon hızı ve kimyasal denge konuları ile ilgili bilişsel yapılarını Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) ile belirlemek ve kelime ilişkilendirme testi sonuçları ile açık uçlu soruların sonuçları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, bir vakıf üniversitesinde beslenme ve diyetetik lisans programında, Genel Kimya II dersi kapsamında, birinci sınıfa devam eden 77 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, reaksiyon hızı ve kimyasal denge konuları ile ilgili araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan açık uçlu sorular ve kelime ilişkilendirme testi kullanılmıştır. Öğrencilerin bilişsel yapılarının ortaya çıkartılmasında kesme noktası yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde; içerik analizi, Kruskal Wallis testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin KİT toplam puanları ile açık uçlu sorulardan aldıkları toplam puanlar arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Kruskal Wallis testi sonuçlarına göre, altı farklı bilgi düzeyine göre gruplandırılmış öğrencilerin KİT toplam puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, kelime ilişkilendirme testlerinin öğrencilerin bilişsel yapılarının ortaya çıkarılmasında alternatif bir değerlendirme aracı olarak kullanılabileceği söylenebilir. |
---|---|
ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
DOI: | 10.9779/PUJE.2018.236 |