Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim İçin Matematiksel Bilgisi: Öğrencilerin Toplama ve Çıkarma İşlemlerine İlişkin Çözümlerinin Analizi

Bu araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının öğretime ilişkin matematiksel bilgilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, Sınıf Öğretmenliği programı üçüncü sınıfında öğrenim gören 27 öğretmen adayının katılımı ile yapılmıştır. Araştırmanın verilerini, adayların toplama ve çıkarma işlemini farklı yoll...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Egitim ve Bilim Vol. 38; no. 168
Main Author: Hacıömeroğlu,Güney
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Ted Yayınları 01-02-2013
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının öğretime ilişkin matematiksel bilgilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, Sınıf Öğretmenliği programı üçüncü sınıfında öğrenim gören 27 öğretmen adayının katılımı ile yapılmıştır. Araştırmanın verilerini, adayların toplama ve çıkarma işlemini farklı yollar ile çözen öğrencilerin çözüm yollarını içeren açık uçlu sorulara vermiş oldukları yanıtlar ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler oluşturmaktadır. Elde edilen veriler, Ball, Thames ve Phelps (2008) tarafından geliştirilen Öğretim İçin Matematiksel Bilgi kuramsal çerçevesi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, adayların çoğunun alan bilgileri gelişmiş olmasına rağmen bazı adayların ‘özelleştirilmiş alan bilgisi’ boyutunda bilgi eksikliklerinin olduğunu göstermektedir. ‘Pedagojik Alan Bilgisi’ boyutunda ise adayların kendi öğretmenlerinin kullandığı kısa ve pratik olarak adlandırdıkları çözüm yaklaşımlarını kullanma eğilimi gösterdiği anlaşılmaktadır.
ISSN:1300-1337