İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyi ile matematik problemlerini çözme başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi

Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyi ile matematik problemlerini çözme başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş İlinin Dulkadiroğlu İlçesinde dört tane ilkokulda öğrenim gören 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın yö...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi Vol. 1; no. 1; pp. 40 - 53
Main Author: Boz,İsa
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Bilgiçağı Eğitim Danışmanlık ve Yayıncılık Sanayi Ticaret Limited Şirketii 01-01-2018
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyi ile matematik problemlerini çözme başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş İlinin Dulkadiroğlu İlçesinde dört tane ilkokulda öğrenim gören 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi ilişkisel tarama modelidir. Verilerin analizinde okuduğunu anlama düzeyi ile problem çözme başarısı arasındaki ilişkiye bakmak için korelasyon analizi, cinsiyet için t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise okuduğunu anlama düzeyi ile problem çözme başarısı arasında 0.560, kızlarda 0.587 ve erkeklerde 0.530 düzeyinde pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okuduğunu anlama düzeyi ile problem çözme başarısı cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.
ISSN:2667-4343