Yönetişimin kamu kurumlarında uygulanabilirliği: Yükseköğretim Kurulu başkanlığı örneği
Yönetişim, 1990’lı yıllarda düzenleyici devletin yönetim biçimi olarak kamu yönetimi literatürüne girmiştir. Söz konusu kavram, Dünya Bankası (DB), Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ile Avrupa Birliği (AB) tarafından geliştirilip yaygınlaştırılmıştır. AB, yönetişim ilkelerini geliştirmiş...
Saved in:
Published in: | Ombudsman Akademik Vol. 5; no. 1; pp. 163 - 181 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Kamu Denetçiliği Kurumu
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Yönetişim, 1990’lı yıllarda düzenleyici devletin
yönetim biçimi olarak kamu yönetimi literatürüne
girmiştir. Söz konusu kavram, Dünya Bankası (DB),
Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ile
Avrupa Birliği (AB) tarafından geliştirilip yaygınlaştırılmıştır.
AB, yönetişim ilkelerini geliştirmiş ve kamu
yönetiminin katılım, hesapverebilirlik, şeffaflık, tutarlılık,
orantılılık, yerellik ilkelerini hayata geçirmesi
gerektiğini ileri sürmüştür. Bu çalışma, yönetişim
ilkelerinin Türkiye’de kamu yönetiminde fikren gerçekleştirilip
gerçekleştirilmediğinin Yüksek Öğretim
Kurulu örneği ile kurulun günümüzdeki yapısı
çerçevesinde ortaya koyulmasını amaçlamaktadır.
Bu amacı gerçekleştirmek için literatür taraması
yapılarak betimleyici bir çalışma gerçekleştirilmiştir. |
---|