Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesinde Kısa Filmlerin Etkisi
Bu çalışmanın temel amacı, ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin dinleme becerilerinin geliştirilmesinde kısa filmlerin etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde, bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 50 öğre...
Saved in:
Published in: | Dil ve edebiyat egitimi Dergisi Vol. 4; no. 13 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmanın temel amacı, ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin dinleme becerilerinin geliştirilmesinde kısa filmlerin etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde, bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmış ve gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda bir hikâyeyi konu alan kısa film izlettirilmiş, kontrol grubunda ise öğretmen tarafından aynı hikâye okunmuş ve öğrencilerin dinlemesi sağlanmıştır. Bu işlem birer hafta ara ile beş farklı dinleme/izleme materyali kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Deneysel işlem toplamda beş hafta sürmüştür. Bu araştırmada, verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, test teknikleri ile gruplar arasında karşılaştırmalar yapabilmek için parametrik test istatistiklerinden bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda uygulanan tekniğin kontrol grubunda uygulanan tekniğe göre ortaokul öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine ve hatırlama düzeyine daha olumlu katkılar sağladığı görülmüştür. Kısa filmler, içeriği görsel ve işitsel olarak erişilebilir hâle getirdiği için dinleme becerisi eğitiminde eğitici bir materyal olarak kullanılması gerektiği önerilmektedir. |
---|---|
ISSN: | 2146-6971 2146-6971 |