TRT Çocuk Dergisi’ndeki kitap tanıtımları üzerine betimsel bir inceleme
Okuma kültürü edindirme sürecini destekleyen eğitsel materyallerden biri de çocuk dergileridir. Çocuk dergileri, çocuk okurun okuma ilgi ve beklentilerinin karşılanmasında zengin bir içerik sunar. Bu nedenle çocuk dergilerindeki kitap tanıtımları son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı TRT Çocuk D...
Saved in:
Published in: | Uluslararası Türkçe edebiyat kültür egitim dergisi Vol. 8; no. 1; pp. 512 - 537 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Atatürk Üniversitesi Yayınları
01-01-2019
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Okuma kültürü edindirme sürecini destekleyen eğitsel materyallerden biri de çocuk dergileridir. Çocuk dergileri, çocuk okurun okuma ilgi ve beklentilerinin karşılanmasında zengin bir içerik sunar. Bu nedenle çocuk dergilerindeki kitap tanıtımları son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı TRT Çocuk Dergisi’nin 2010-2018 yılları arasında yayınlanan sayılarında tanıtımı yapılan kitapları çeşitli açılardan incelemektir. Çalışmada doküman incelemesi yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmanın veri kaynağını TRT Çocuk Dergisi’nin yayımlanan 90 sayısı oluşturmaktadır. Veri analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre derginin yayınlanan 90 sayısında 320 eser tanıtılıp önerilmiştir. Dergide tanıtımı yapılan Türkçe eser sayısının (f=217); çeviri eser sayısının (f=103) olduğu belirlenmiştir. Türkçe eserlerde kitapları en çok tanıtılan isimler Arif Nihat Asya ve Fazıl Hüsnü Dağlarca’dır (f=15). Çeviri eserlerde kitapları en çok tanıtılan isimler Samed Behrengi, Lev Tolstoy ve Jules Verne (f=4) olmuştur. Dergide en çok kitabı önerilen yayınevleri ise Can Çocuk, Tudem ve Yapı Kredi Yayınları’dır. Dergide tanıtımı yapılan eserlerin çevirmen bilgilerine ve eserlerin etiket fiyatlarına yer verilmediği saptanmıştır. |
---|---|
ISSN: | 2147-0146 2147-0146 |