Rüzgâra Karşı Duran Şair- Etkilenme Endişesi Kavramı ve Yahya Kemal’in Türk Şiirine Etkisi

Türk edebiyatının en müstesna şairlerinden biri olan ve şiirlerini geleneğin etkisiyle birlikte Batı tarzıyla da kaleme alan; Yahya Kemal, yaşadığı devirde ve sonrasında birçok şairi etkilemiş ve bu şairler tarafından “Tanrı Şair” olarak adlandırılıp yüceltilmiştir. Saf şiirin önemli bir temsilcisi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Mukaddime Vol. 9; no. 2; pp. 293 - 296
Main Author: Ataker,Büşra
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Mardin Artuklu Üniversitesi Yayınları 01-02-2018
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Türk edebiyatının en müstesna şairlerinden biri olan ve şiirlerini geleneğin etkisiyle birlikte Batı tarzıyla da kaleme alan; Yahya Kemal, yaşadığı devirde ve sonrasında birçok şairi etkilemiş ve bu şairler tarafından “Tanrı Şair” olarak adlandırılıp yüceltilmiştir. Saf şiirin önemli bir temsilcisi olarak kabul edilen şair; eserlerini oluştururken Türkçenin bütün imkânlarından ve inceliklerinden faydalanıp şiir dilini mükemmel bir seviyeye ulaştırmaya çalışmıştır. Kusursuz dili ve “millî birlik bilinci” ile Türk şiirine önemli eserler kazandıran Yahya Kemal, birçok çalışmaya konu olup araştırılmıştır. Bu çalışmalardan biri de Gökhan Tunç tarafından kaleme alınan ve Ötüken Neşriyat tarafından 2018 yılında yayımlanan Rüzgâra Karşı Duran Şair isimli kitaptır. Söz konusu kitapta araştırmacı, Harold Bloom’un “etkilenme endişesi” kavramı çerçevesinde Türk şairlerinin Yahya Kemal algısını ele alıp detaylı bir şekilde incelemiştir. Yahya Kemal’in Türk şairleri tarafından benimsenip beğenilmesine rağmen Yahya Kemal etkisini kırmaya çalışıp özgün olma çabaları/sorunsalı yine araştırmacı tarafından söz konusu kitapta aydınlatılmaya, açılmaya çalışılan temel konulardan biri olmuştur.
ISSN:1309-6087
DOI:10.19059/mukaddime.479933