Rüzgâra Karşı Duran Şair- Etkilenme Endişesi Kavramı ve Yahya Kemal’in Türk Şiirine Etkisi
Türk edebiyatının en müstesna şairlerinden biri olan ve şiirlerini geleneğin etkisiyle birlikte Batı tarzıyla da kaleme alan; Yahya Kemal, yaşadığı devirde ve sonrasında birçok şairi etkilemiş ve bu şairler tarafından “Tanrı Şair” olarak adlandırılıp yüceltilmiştir. Saf şiirin önemli bir temsilcisi...
Saved in:
Published in: | Mukaddime Vol. 9; no. 2; pp. 293 - 296 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Mardin Artuklu Üniversitesi Yayınları
01-02-2018
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Türk edebiyatının en müstesna şairlerinden biri olan ve şiirlerini geleneğin
etkisiyle birlikte Batı tarzıyla da kaleme alan; Yahya Kemal, yaşadığı devirde ve
sonrasında birçok şairi etkilemiş ve bu şairler tarafından “Tanrı Şair” olarak
adlandırılıp yüceltilmiştir. Saf şiirin önemli bir temsilcisi olarak kabul edilen şair;
eserlerini oluştururken Türkçenin bütün imkânlarından ve inceliklerinden
faydalanıp şiir dilini mükemmel bir seviyeye ulaştırmaya çalışmıştır. Kusursuz dili
ve “millî birlik bilinci” ile Türk şiirine önemli eserler kazandıran Yahya Kemal,
birçok çalışmaya konu olup araştırılmıştır. Bu çalışmalardan biri de Gökhan Tunç
tarafından kaleme alınan ve Ötüken Neşriyat tarafından 2018 yılında yayımlanan
Rüzgâra Karşı Duran Şair isimli kitaptır. Söz konusu kitapta araştırmacı, Harold
Bloom’un “etkilenme endişesi” kavramı çerçevesinde Türk şairlerinin Yahya
Kemal algısını ele alıp detaylı bir şekilde incelemiştir. Yahya Kemal’in Türk şairleri
tarafından benimsenip beğenilmesine rağmen Yahya Kemal etkisini kırmaya
çalışıp özgün olma çabaları/sorunsalı yine araştırmacı tarafından söz konusu
kitapta aydınlatılmaya, açılmaya çalışılan temel konulardan biri olmuştur. |
---|---|
ISSN: | 1309-6087 |
DOI: | 10.19059/mukaddime.479933 |