Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ile ilgili Beklentilerini Belirleme

Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme hakkında biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının beklentilerini incelemek ve anket cevaplarına göre seçilen öğretmen adayları ile mülaka...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Egitim ve Bilim Vol. 39; no. 175
Main Authors: Bektaş,Oktay, Çelik,Ayşe Yalçın, Demirci-Celep,Nilgün, Kırbulut,Zübeyde Demet, Çetin-Dindar,Ayla, Geban,Ömer
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Ted Yayınları 01-04-2014
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Abstract Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme hakkında biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının beklentilerini incelemek ve anket cevaplarına göre seçilen öğretmen adayları ile mülakat yapmaktı. FBA bir devlet üniversitesindeki 121 öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının çoğunun bağımsız ve gerçek hayatla ilişkili öğrenme boyutlarında gelişmiş öğrenme görüşüne sahip olduğu, diğer boyutlarda ise yetersiz öğrenme görüşüne sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla, öğretmen eğitimcileri öğretmen adaylarının ne tür öğrenme görüşüne sahip olduklarını belirleyerek yetersiz öğrenme görüşüne sahip olanların gelişimine katkıda bulunabilirler.
AbstractList Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme hakkında biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının beklentilerini incelemek ve anket cevaplarına göre seçilen öğretmen adayları ile mülakat yapmaktı. FBA bir devlet üniversitesindeki 121 öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının çoğunun bağımsız ve gerçek hayatla ilişkili öğrenme boyutlarında gelişmiş öğrenme görüşüne sahip olduğu, diğer boyutlarda ise yetersiz öğrenme görüşüne sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla, öğretmen eğitimcileri öğretmen adaylarının ne tür öğrenme görüşüne sahip olduklarını belirleyerek yetersiz öğrenme görüşüne sahip olanların gelişimine katkıda bulunabilirler.
Author Kırbulut,Zübeyde Demet
Çetin-Dindar,Ayla
Bektaş,Oktay
Çelik,Ayşe Yalçın
Demirci-Celep,Nilgün
Geban,Ömer
AuthorAffiliation Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı
AuthorAffiliation_xml – name: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
– name: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı
Author_xml – sequence: 1
  fullname: Bektaş,Oktay
– sequence: 2
  fullname: Çelik,Ayşe Yalçın
– sequence: 3
  fullname: Demirci-Celep,Nilgün
– sequence: 4
  fullname: Kırbulut,Zübeyde Demet
– sequence: 5
  fullname: Çetin-Dindar,Ayla
– sequence: 6
  fullname: Geban,Ömer
BookMark eNrjYmDJy89LZWHgNDQ2MNA1NDY252DgLS7OMjAwMDQwNzI0N-Nk8D487cj8otSS3NQ8BceUxMqcxKIjG_OASMENKAKRzMvMzVTIzEkF4vTMnEwFp9TsnNS8EqBIUWYeiJuTWZSTmpvKw8CalphTnMoLpbkZ1NxcQ5w9dDNTUhNz8vNyMvNS47PyS4vygLLxni6ujj7x5hYmxsZEKwQAa9tF7Q
ContentType Journal Article
DBID IEBAR
DatabaseName Idealonline online kütüphane - Journals
DatabaseTitleList
Database_xml – sequence: 1
  dbid: IEBAR
  name: Idealonline online kütüphane - Journals
  url: http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/listDatabases.xhtml
  sourceTypes: Aggregation Database
DeliveryMethod fulltext_linktorsrc
Discipline Education
Editor Aydoğan,Murat
Gelbal,Selahattin
Olkun,Sinan
Editor_xml – sequence: 1
  fullname: Gelbal,Selahattin
– sequence: 2
  fullname: Olkun,Sinan
– sequence: 3
  fullname: Aydoğan,Murat
ExternalDocumentID IDEAL_7843
GeographicLocations Ankara
Türkiye
GeographicLocations_xml – name: Ankara
– name: Türkiye
GroupedDBID -W8
.GO
0-V
3V.
8G5
AAHSB
ABUWG
AFKRA
ALMA_UNASSIGNED_HOLDINGS
ALSLI
ARALO
AZQEC
BENPR
BPHCQ
CCPQU
CJNVE
DWQXO
EBS
EDSIH
EJD
EOJEC
GJA
GNUQQ
GUQSH
IAO
IEBAR
IER
IGS
ITC
M0P
M2O
OBODZ
PQEDU
PQQKQ
PROAC
XXG
ID FETCH-idealonline_journals_IDEAL_78433
IEDL.DBID IEBAR
ISSN 1300-1337
IngestDate Wed Nov 20 07:36:56 EST 2024
IsPeerReviewed true
IsScholarly true
Issue 175
Keywords Öğretmen eğitimi
Beklenti
Öğretmen adayları
Language Turkish
LinkModel DirectLink
MergedId FETCHMERGED-idealonline_journals_IDEAL_78433
ParticipantIDs idealonline_journals_IDEAL_7843
PublicationCentury 2000
PublicationDate 2014-4
PublicationDateYYYYMMDD 2014-04-01
PublicationDate_xml – month: 04
  year: 2014
  text: 2014-4
PublicationDecade 2010
PublicationTitle Egitim ve Bilim
PublicationYear 2014
Publisher Ted Yayınları
Publisher_xml – name: Ted Yayınları
SSID ssj0001072176
Score 3.8400931
Snippet Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme...
SourceID idealonline
SourceType Aggregation Database
SubjectTerms Eğitim Bilimleri
Title Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ile ilgili Beklentilerini Belirleme
URI http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/lookAtPublications/paperDetail.xhtml?uId=7843
Volume 39
hasFullText 1
inHoldings 1
isFullTextHit
isPrint
link http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwY2BQAWYZi8Q0SzNdC8NkYAfFyAiYpZLNEnWBbdM0gyRTozTzVPDQRbC5X4SFiyvomBzY8QSgVZWZKcAmEuScCPCKjpIifU-QEOTsTf0cYOPTsQR5UEu_ILEgtcgFvORSryKjJDfHvtQzxdbcwsSYmYEVWIEbA3tlrJ6uTo5BiOEX0Llg4KvnQPM5usCeGrB-4kayGqmWcROgmfsEGfihDU8FR0hKEWJgKikSBt3ZDF3fIcLgfXjakflFqaBV5wqOKcCOfGLRkY15QKQATMkKEMm8zNxMBWA5AsTpmTmZCk6p2aBaCygCmggCcnMyi0Dr0UUZ1NxcQ5w9dJF8EQ9NtsXxni6ujj7xIIcZizGw5OXnpUowKFgaJZqlGaeaGaYZGJskJyUlphiamVmkJlmkGZmmGloYSDLIEzBMiqAKaQYuYEsEuiRGhoGlpKg0VZaBuTilVA4acwDi47vP
link.rule.ids 315,782,786,25137
linkProvider İdeal Kültür Yayıncılık
openUrl ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Ajournal&rft.genre=article&rft.atitle=%C3%96%C4%9Fretmen+Adaylar%C4%B1n%C4%B1n+Fen+%C3%96%C4%9Frenimi+ile+ilgili+Beklentilerini+Belirleme&rft.jtitle=Egitim+ve+Bilim&rft.au=Bekta%C5%9F%2COktay&rft.au=%C3%87elik%2CAy%C5%9Fe+Yal%C3%A7%C4%B1n&rft.au=Demirci-Celep%2CNilg%C3%BCn&rft.au=K%C4%B1rbulut%2CZ%C3%BCbeyde+Demet&rft.date=2014-04-01&rft.pub=Ted+Yay%C4%B1nlar%C4%B1&rft.issn=1300-1337&rft.volume=39&rft.issue=175&rft.externalDBID=n%2Fa&rft.externalDocID=IDEAL_7843
thumbnail_l http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/lc.gif&issn=1300-1337&client=summon
thumbnail_m http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/mc.gif&issn=1300-1337&client=summon
thumbnail_s http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/sc.gif&issn=1300-1337&client=summon