Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ile ilgili Beklentilerini Belirleme
Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme hakkında biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının beklentilerini incelemek ve anket cevaplarına göre seçilen öğretmen adayları ile mülaka...
Saved in:
Published in: | Egitim ve Bilim Vol. 39; no. 175 |
---|---|
Main Authors: | , , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Ted Yayınları
01-04-2014
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Abstract | Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme hakkında biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının beklentilerini incelemek ve anket cevaplarına göre seçilen öğretmen adayları ile mülakat yapmaktı. FBA bir devlet üniversitesindeki 121 öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının çoğunun bağımsız ve gerçek hayatla ilişkili öğrenme boyutlarında gelişmiş öğrenme görüşüne sahip olduğu, diğer boyutlarda ise yetersiz öğrenme görüşüne sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla, öğretmen eğitimcileri öğretmen adaylarının ne tür öğrenme görüşüne sahip olduklarını belirleyerek yetersiz öğrenme görüşüne sahip olanların gelişimine katkıda bulunabilirler. |
---|---|
AbstractList | Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme hakkında biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının beklentilerini incelemek ve anket cevaplarına göre seçilen öğretmen adayları ile mülakat yapmaktı. FBA bir devlet üniversitesindeki 121 öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının çoğunun bağımsız ve gerçek hayatla ilişkili öğrenme boyutlarında gelişmiş öğrenme görüşüne sahip olduğu, diğer boyutlarda ise yetersiz öğrenme görüşüne sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla, öğretmen eğitimcileri öğretmen adaylarının ne tür öğrenme görüşüne sahip olduklarını belirleyerek yetersiz öğrenme görüşüne sahip olanların gelişimine katkıda bulunabilirler. |
Author | Kırbulut,Zübeyde Demet Çetin-Dindar,Ayla Bektaş,Oktay Çelik,Ayşe Yalçın Demirci-Celep,Nilgün Geban,Ömer |
AuthorAffiliation | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı |
AuthorAffiliation_xml | – name: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı – name: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı |
Author_xml | – sequence: 1 fullname: Bektaş,Oktay – sequence: 2 fullname: Çelik,Ayşe Yalçın – sequence: 3 fullname: Demirci-Celep,Nilgün – sequence: 4 fullname: Kırbulut,Zübeyde Demet – sequence: 5 fullname: Çetin-Dindar,Ayla – sequence: 6 fullname: Geban,Ömer |
BookMark | eNrjYmDJy89LZWHgNDQ2MNA1NDY252DgLS7OMjAwMDQwNzI0N-Nk8D487cj8otSS3NQ8BceUxMqcxKIjG_OASMENKAKRzMvMzVTIzEkF4vTMnEwFp9TsnNS8EqBIUWYeiJuTWZSTmpvKw8CalphTnMoLpbkZ1NxcQ5w9dDNTUhNz8vNyMvNS47PyS4vygLLxni6ujj7x5hYmxsZEKwQAa9tF7Q |
ContentType | Journal Article |
DBID | IEBAR |
DatabaseName | Idealonline online kütüphane - Journals |
DatabaseTitleList | |
Database_xml | – sequence: 1 dbid: IEBAR name: Idealonline online kütüphane - Journals url: http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/listDatabases.xhtml sourceTypes: Aggregation Database |
DeliveryMethod | fulltext_linktorsrc |
Discipline | Education |
Editor | Aydoğan,Murat Gelbal,Selahattin Olkun,Sinan |
Editor_xml | – sequence: 1 fullname: Gelbal,Selahattin – sequence: 2 fullname: Olkun,Sinan – sequence: 3 fullname: Aydoğan,Murat |
ExternalDocumentID | IDEAL_7843 |
GeographicLocations | Ankara Türkiye |
GeographicLocations_xml | – name: Ankara – name: Türkiye |
GroupedDBID | -W8 .GO 0-V 3V. 8G5 AAHSB ABUWG AFKRA ALMA_UNASSIGNED_HOLDINGS ALSLI ARALO AZQEC BENPR BPHCQ CCPQU CJNVE DWQXO EBS EDSIH EJD EOJEC GJA GNUQQ GUQSH IAO IEBAR IER IGS ITC M0P M2O OBODZ PQEDU PQQKQ PROAC XXG |
ID | FETCH-idealonline_journals_IDEAL_78433 |
IEDL.DBID | IEBAR |
ISSN | 1300-1337 |
IngestDate | Wed Nov 20 07:36:56 EST 2024 |
IsPeerReviewed | true |
IsScholarly | true |
Issue | 175 |
Keywords | Öğretmen eğitimi Beklenti Öğretmen adayları |
Language | Turkish |
LinkModel | DirectLink |
MergedId | FETCHMERGED-idealonline_journals_IDEAL_78433 |
ParticipantIDs | idealonline_journals_IDEAL_7843 |
PublicationCentury | 2000 |
PublicationDate | 2014-4 |
PublicationDateYYYYMMDD | 2014-04-01 |
PublicationDate_xml | – month: 04 year: 2014 text: 2014-4 |
PublicationDecade | 2010 |
PublicationTitle | Egitim ve Bilim |
PublicationYear | 2014 |
Publisher | Ted Yayınları |
Publisher_xml | – name: Ted Yayınları |
SSID | ssj0001072176 |
Score | 3.8400931 |
Snippet | Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme... |
SourceID | idealonline |
SourceType | Aggregation Database |
SubjectTerms | Eğitim Bilimleri |
Title | Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ile ilgili Beklentilerini Belirleme |
URI | http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/lookAtPublications/paperDetail.xhtml?uId=7843 |
Volume | 39 |
hasFullText | 1 |
inHoldings | 1 |
isFullTextHit | |
isPrint | |
link | http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwY2BQAWYZi8Q0SzNdC8NkYAfFyAiYpZLNEnWBbdM0gyRTozTzVPDQRbC5X4SFiyvomBzY8QSgVZWZKcAmEuScCPCKjpIifU-QEOTsTf0cYOPTsQR5UEu_ILEgtcgFvORSryKjJDfHvtQzxdbcwsSYmYEVWIEbA3tlrJ6uTo5BiOEX0Llg4KvnQPM5usCeGrB-4kayGqmWcROgmfsEGfihDU8FR0hKEWJgKikSBt3ZDF3fIcLgfXjakflFqaBV5wqOKcCOfGLRkY15QKQATMkKEMm8zNxMBWA5AsTpmTmZCk6p2aBaCygCmggCcnMyi0Dr0UUZ1NxcQ5w9dJF8EQ9NtsXxni6ujj7xIIcZizGw5OXnpUowKFgaJZqlGaeaGaYZGJskJyUlphiamVmkJlmkGZmmGloYSDLIEzBMiqAKaQYuYEsEuiRGhoGlpKg0VZaBuTilVA4acwDi47vP |
link.rule.ids | 315,782,786,25137 |
linkProvider | İdeal Kültür Yayıncılık |
openUrl | ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Ajournal&rft.genre=article&rft.atitle=%C3%96%C4%9Fretmen+Adaylar%C4%B1n%C4%B1n+Fen+%C3%96%C4%9Frenimi+ile+ilgili+Beklentilerini+Belirleme&rft.jtitle=Egitim+ve+Bilim&rft.au=Bekta%C5%9F%2COktay&rft.au=%C3%87elik%2CAy%C5%9Fe+Yal%C3%A7%C4%B1n&rft.au=Demirci-Celep%2CNilg%C3%BCn&rft.au=K%C4%B1rbulut%2CZ%C3%BCbeyde+Demet&rft.date=2014-04-01&rft.pub=Ted+Yay%C4%B1nlar%C4%B1&rft.issn=1300-1337&rft.volume=39&rft.issue=175&rft.externalDBID=n%2Fa&rft.externalDocID=IDEAL_7843 |
thumbnail_l | http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/lc.gif&issn=1300-1337&client=summon |
thumbnail_m | http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/mc.gif&issn=1300-1337&client=summon |
thumbnail_s | http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/sc.gif&issn=1300-1337&client=summon |