Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminin Değerlendirilmesi
Bu çalışmada ilköğretim birinci kademede bütüncül bir yaklaşımla gerçekleştirilmesi gereken Türkçe dil bilgisi öğretiminin nasıl yapıldığının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine ve deneyimlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yönteminin olgubilim deseniyle gerçekleştiril...
Saved in:
Published in: | Educational sciences : theory & practice Vol. 14; no. 5 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Codon Publications
01-05-2014
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmada ilköğretim birinci kademede bütüncül bir yaklaşımla gerçekleştirilmesi gereken Türkçe dil bilgisi öğretiminin nasıl yapıldığının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine ve deneyimlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yönteminin olgubilim deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örneklemeye göre belirlenmiştir. Araştırmaya 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde Türkiye genelindeki devlet ilköğretim okullarında görev yapan 32 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri yapılandırılmış yazılı görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel olarak analiz edilmiş ve temalandırılmıştır. |
---|---|
ISSN: | 1303-0485 |