Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminin Değerlendirilmesi

Bu çalışmada ilköğretim birinci kademede bütüncül bir yaklaşımla gerçekleştirilmesi gereken Türkçe dil bilgisi öğretiminin nasıl yapıldığının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine ve deneyimlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yönteminin olgubilim deseniyle gerçekleştiril...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Educational sciences : theory & practice Vol. 14; no. 5
Main Author: Anılan,Hüseyin
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Codon Publications 01-05-2014
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çalışmada ilköğretim birinci kademede bütüncül bir yaklaşımla gerçekleştirilmesi gereken Türkçe dil bilgisi öğretiminin nasıl yapıldığının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine ve deneyimlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yönteminin olgubilim deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örneklemeye göre belirlenmiştir. Araştırmaya 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde Türkiye genelindeki devlet ilköğretim okullarında görev yapan 32 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri yapılandırılmış yazılı görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel olarak analiz edilmiş ve temalandırılmıştır.
ISSN:1303-0485