Üniversite Öğrencilerinin Sorun Alanları Ve Sorunlarla Başetme Yolları: Erciyes Üniversitesi Örneği

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akademik, psikolojik, sosyal, kültürel, ekonomik, sağlık, yaşam, iletişim, meslek edinme ve boş zamanı değerlendirme ile ilgili sorun alanlarının tespit edilmesi ve öğrencilerin bu sorunlarla baş etme yollarının belirlenmesidir. Aynı zamanda öğrencileri...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi (Online) no. 31
Main Authors: Kacur,Mustafa, Atak,Mustafa
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Erciyes Üniversitesi Yayınları 01-02-2011
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akademik, psikolojik, sosyal, kültürel, ekonomik, sağlık, yaşam, iletişim, meslek edinme ve boş zamanı değerlendirme ile ilgili sorun alanlarının tespit edilmesi ve öğrencilerin bu sorunlarla baş etme yollarının belirlenmesidir. Aynı zamanda öğrencilerin sorun alanları ve sorunlarla baş etme yollarının cinsiyet itibariyle farklılık oluşturup oluşturmadığı araştırmanın alt amaçları arasında yer almaktadır. Araştırma, Erciyes Üniversitesi merkez kampüsünde öğrenim gören 1504 öğrenciyle yüz yüze anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sorun alanları 23 faktör altında toplanmakta ve 10 faktörde cinsiyet itibariyle farklılık gözlenmektedir. Öğrenciler bir sorunla karşılaştıklarında öncelikle kendi kendilerine araştırma yaparak sorunlarını çözme ya da hafifletme yoluna gitmekte, daha sonra sırasıyla; arkadaşlarından yardım isteme, ailelerinden yardım isteme, herhangi bir yere başvurmadan işi oluruna bırakma, söz konusu konuyla ilgili bir uzmandan yardım isteme ve ağlayarak sakinleşme eğilimi içindedirler. Araştırma, öğrenci sorunlarının etkin ve verimli bir şekilde çözülebilmesi, rehberlik uygulamalarının geliştirilmesi ve gerekli tedbirlerin doğru biçimde alınabilmesi için temel bir zemin oluşturmaktadır.
ISSN:1300-1582
2148-8657