Almancada Dilbilgisel Cinsiyet Sitemi Ve Bu Sistemin Yabancı Dil Olarak Edinimi

Almancanın yabancı dil (L2) olarak öğrenilmesi/edinilmesi zor bir dil olduğu söylenilir. Bu düşüncenin başlıca nedenlerinden biri tanesi bu dilde olup Türkçede olmayan çok kurallı ve karmaşık bir yapısı olan dilbilgisel cinsiyet sistemi ile her bir dilbilgisel kuralın yanında neredeyse bir dizi yan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:International journal of human sciences Vol. 12; no. 2
Main Author: Atli,Mehmet Halit
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: J-Human Sciences 01-02-2015
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Almancanın yabancı dil (L2) olarak öğrenilmesi/edinilmesi zor bir dil olduğu söylenilir. Bu düşüncenin başlıca nedenlerinden biri tanesi bu dilde olup Türkçede olmayan çok kurallı ve karmaşık bir yapısı olan dilbilgisel cinsiyet sistemi ile her bir dilbilgisel kuralın yanında neredeyse bir dizi yan kuralın (istisna) daha bulunmasındandır. Bu dildeki dilbilgisel cinsiyet sisteminin çok kurallı ve karmaşıklığına ve dilbilgisindeki istisnaların çokluğuna ilişkin benzer açıklamalar, hem bu dilin uzmanı olan dilbilimci ve eğitmenler, hem de bu dilin uzmanı olmayan sıradan kişiler tarafından sık sık yapıldığına şahit oluyoruz. Hatta bazı çağdaş dilbilimciler, bu dilin dilbilgisel cinsiyet sistemini belirlemenin hiçbir kuralı olmadığını ve her tekil ismin artikeli ile birlikte ezberlenmesi gerektiğini söyleyecek kadar ileri giderler. Hâlbuki dünyadaki hiçbir dilin, özellikle doğal dillerin bir takım kuralsız yapılardan meydana geldiğini ve bu yapıların öğreniminin/ediniminin semaî olduğunu söylemek doğru değildir.
ISSN:2458-9489
1303-5134
DOI:10.14687/ijhs.v12i2.3266