İşitme Engelli Öğrencilerin Eğitiminde Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri: Erzurum İli Örneği
Engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştıran en önemli süreçlerden biri de eğitimdir. Ancakengellilerin nitelikli bir eğitim almasında görev üstlenen öğretmen ve diğer personelinde özel bir eğitim almış olması, en azından engelli yaşamına uyum sağlamayı öğrenmiş olması önemlidir. İşitme engelli bire...
Saved in:
Published in: | EKEV akademi dergisi Vol. 20; no. 66 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
EKEV Yayınevi
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştıran en önemli süreçlerden biri de eğitimdir. Ancakengellilerin nitelikli bir eğitim almasında görev üstlenen öğretmen ve diğer personelinde özel bir eğitim almış olması, en azından engelli yaşamına uyum sağlamayı öğrenmiş olması önemlidir. İşitme engelli bireylere eğitim veren öğretmenler farklı yaklaşım, yöntem ve en önemlisi de farklı bir motivasyonla eğitim niteliklerini gerçekleştirmek durumundadır.İşitme engelliler okulunda görev yapan öğretmenlerin gözlemlerinin dikkatlere sunulduğu bu çalışmada işitme engelli öğrencilerin eğitiminde yaşanan sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır.Tarama modelinin kullanıldığı bu betimsel araştırmanın çalışma grubu Erzurum Dede Korkut İşitme Engelli Okulunda görev yapan 10 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış ‘görüşme formu’yla toplanmış; içerik analizi ile çözümlenerek bulgular elde edilmiştir. Bulguların yorumlanmasıyla sonuca ulaşılmış ve tespit edilen sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirilmiştir. |
---|---|
ISSN: | 1301-6229 2148-0710 |