Türk Yükseköğretim Düzeninde Öğretim Üyesi Yetiştirilmesinin Hukuki Çerçevesi
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun araştırma görevlisi statüsünü öngören 33 üncü maddesi, 35 inci madde ile birlikte değerlendirildiğinde, öğretim elemanı istihdam edilmesi suretiyle öğretim üyesi yetiştirilmesinin yasal çerçevesini oluşturmaktadır. Türk yükseköğretim sisteminde öğretim üyesi yeti...
Saved in:
Published in: | İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi Vol. 5; no. 2 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun araştırma görevlisi statüsünü öngören 33 üncü maddesi, 35 inci madde ile birlikte değerlendirildiğinde, öğretim elemanı istihdam edilmesi suretiyle öğretim üyesi yetiştirilmesinin yasal çerçevesini oluşturmaktadır. Türk yükseköğretim sisteminde öğretim üyesi yetiştirilmesini sağlamak için Yükseköğretim Kurulu tarafından yürütülmekte olan Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP), özellikle esas aldığı merkezi yerleştirme sistemiyle, yükseköğretime ilişkin yasal düzenlemelerin çizdiği çerçevenin dışında kalmaktadır. Herhangi bir yasal dayanağı bulunmayan ÖYP modelinin yasal düzenlemelerde Anayasa’da öngörülen üniversite özerkliği ilkesine uygun değişiklikler yapılmadan uygulanması hukuken mümkün değildir. |
---|---|
ISSN: | 2146-1082 |