Lise Öğrencilerinin Düşünme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Acısından İncelenmesi
Araştırmanın amacı düşünme stilleri envanterinin geçerlilik ve güvenirlilik çalışmasını yeniden yapıp, Kars ili merkez ilçesinde Genel ve Anadolu liselerine devam eden öğrencilerinin düşünme stillerini bazı sosyo-demografik değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Kars ili merkez il...
Saved in:
Published in: | Eğitim bilimleri araştırmaları dergisi Vol. 3; no. 1 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Kürşad Yılmaz
01-01-2013
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Araştırmanın amacı düşünme stilleri envanterinin geçerlilik ve güvenirlilik çalışmasını yeniden yapıp, Kars ili merkez ilçesinde Genel ve Anadolu liselerine devam eden öğrencilerinin düşünme stillerini bazı sosyo-demografik değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Kars ili merkez ilçesinde Genel ve Anadolu liselerine devam eden lise öğrencilerinin; lise türü, cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından düşünme stilleri envanterinin alt ölçekleri arasında anlamlı farklılığın olup olmadığı incelenmiştir. Bu bağlamda çalışma tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Fer (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan Düşünme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Bu çalışma için Düşünme Stilleri Envanterinin 313 öğrenci ile yapılan uygulaması sonucunda ise beş alt ölçekli maddelik formunun toplamda Cronbach Alfa güvenirlilik değeri .97’dir. |
---|---|
ISSN: | 2146-5266 2146-5266 |
DOI: | 10.12973/jesr.2013.319a |