Anadolu' da Sinan Esintileri: Diyarbakır Camileri Örneği
Osmanlı Devleti'nin, şehirleşmiş bir İmparatorluğa yükseliş dönemini kapsayan XV. XVI. yüzyıllar, geleneksel Selçuklu ve İslam mimari biçimleri ile Osmanlı mimari geleneklerinin, yerel yapı malzemesi ile birleştiği bir dönemdir. Bu zengin kültür ve sanat ortamı, mimari ürünlerin sanat seviyesin...
Saved in:
Published in: | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi Vol. 2012; no. 9 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Osmanlı Devleti'nin, şehirleşmiş bir İmparatorluğa yükseliş dönemini kapsayan XV. XVI. yüzyıllar, geleneksel Selçuklu ve İslam mimari biçimleri ile Osmanlı mimari geleneklerinin, yerel yapı malzemesi ile birleştiği bir dönemdir. Bu zengin kültür ve sanat ortamı, mimari ürünlerin sanat seviyesini belirlerken, Mimar Sinan'ı da mesleğinin doruklarına taşımıştır. Bu dönemde; Osmanlı devlet mimarisinin esasları tasarlanmış, şekillenmiş ve yayılmıştır. Yayılma alanlarından biri de Mimar Sinan ekolünün, yerel mimari esaslarıyla bütünleştiği Diyarbakır'dır. Diyarbakır'da Mimar Sinan ekolünü yansıtan camiler, Sinan'ın Anadolu'daki esintilerinin çarpıcı örneklerindendir. Bu
çalışmada; Diyarbakır'daki Mimar Sinan ekolüne ait camiler mekansal oluşumları açısından dönemsel yapılarla karşılaştırma metodu kullanılarak incelenmiştir. |
---|---|
ISSN: | 2149-6595 |