Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde mesleksel değerler ve etik eğitimi (1997-2019)
Tıp fakültelerinden, sağlık alanına ve toplum sağlığının gelişimine katkı sunma sorumluluğunu alan, sağlık hakkını, mesleksel değerleri savunan hekimler yetiştirmesi beklenmektedir. Bu kapsamda ele alındığında, mezuniyet öncesi tıp eğitiminde öğrencilere, mesleksel değerler ve tıbbi etik ile ilgili...
Saved in:
Published in: | Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi dergisi Vol. 36; no. 1; pp. 87 - 98 |
---|---|
Main Authors: | , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları
01-01-2022
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Tıp fakültelerinden, sağlık alanına ve toplum sağlığının gelişimine katkı sunma sorumluluğunu alan, sağlık hakkını, mesleksel değerleri savunan hekimler yetiştirmesi beklenmektedir. Bu kapsamda ele alındığında, mezuniyet öncesi tıp eğitiminde öğrencilere, mesleksel değerler ve tıbbi etik ile ilgili hedeflerin kazandırılması önemlidir. Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Tıp Fakültesi 1996’da, mezuniyet öncesi tıp eğitimi programında köklü bir değişiklik yaparak aktif eğitim sistemine geçiş kararı almıştır. Aktif eğitime geçişle birlikte fakültede Mesleksel Değerler ve Etik (MDE) eğitimi geliştirilmiş, bilimsel dayanaklar, kılavuzlar, geri bildirimler ışığında güncellenerek sürdürülmüştür. Bu eğitimlerde öğrencilerin mesleksel değerleri öğrenmesi ve içselleştirmesi, meslek yaşamında karşılaşacakları etik sorunları tanıması, sorunun tıbbi, sosyal ve yasal boyutlarını da dikkate alarak çözüm seçeneklerini değerlendirmesi ve iyi hekimlik değerlerini koruyan kararlar verebilme yetkinliğini kazanması hedeflenmiştir. MDE eğitiminin hedefleri mezuniyet öncesi tıp eğitiminin tüm yıllarına entegre edilmiştir. Bu yazının amacı DEÜ Tıp Fakültesi’nin aktif eğitime geçişi ile birlikte geliştirilen ve 2019 yılına dek yürütülen Mesleksel Değerler ve Etik Eğitiminin tanıtımını yapmaktır. |
---|---|
ISSN: | 1300-6622 |
DOI: | 10.5505/deutfd.2022.59455 |