Sınıf öğretmenlerinin Covid 19 pandemi döneminde katıldıkları çevrimiçi hizmet içi eğitimlere ilişkin görüşleri: Fenomenolojik bir çalışma

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Covid 19 pandemi sürecinde katıldıkları çevrimiçi hizmet içi eğitimlerin etkililiğine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma paradigması doğrultusunda hazırlanan bu çalışma, fenomenoloji deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışm...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Amasya Universitesi Egitim Fakültesi Dergisi Vol. 11; no. 1; pp. 1 - 20
Main Authors: Fidan,Nuray Kurtdede, Şen,Gökhan
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Amasya Üniversitesi 2022
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Covid 19 pandemi sürecinde katıldıkları çevrimiçi hizmet içi eğitimlerin etkililiğine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma paradigması doğrultusunda hazırlanan bu çalışma, fenomenoloji deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde görev yapan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi ise tematik analiz ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin Covid 19 pandemi döneminde 24 farklı çevrimiçi hizmet içi eğitimlere katıldığı görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi eğitimlere daha çok kişisel gelişim için katıldıkları belirlenmiştir. Çevrimiçi eğitimlerin zaman ve mekân serbestliği sağlaması çevrimiçi eğitimin beğenilen özelliği olarak görülmüştür. Çevrimiçi eğitimlerin işlevsel olmaması da en fazla beğenilmeyen özelliktir. Sınıf öğretmenleri çevrimiçi eğitimlerin en büyük katkısının, kendilerine yeni bilgiler kazandırması olarak belirtmişlerdir. Çevrimiçi eğitimlerin yüz yüze eğitimlerden farklarına ilişkin olarak da etkileşim yönünden çevrimiçi eğitimlerin yüzeysel kaldığı görülmüştür. Sınıf öğretmenleri çevrimiçi eğitimlerde kullanılan materyaller ve kurs sonu ölçme değerlendirme konusunda hem olumlu hem de olumsuz görüşte bulunmuşlardır. Ayrıca sınıf öğretmenleri sanatsal ve sportif faaliyetler konularında da çevrimiçi hizmet içi eğitim almak istediklerini belirtmişlerdir.
ISSN:2146-7811
2146-7811