Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Bu desen kapsamında yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kulla...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Demokrasi Platformu Dergisi (DPD) Vol. 11; no. 36; pp. 160 - 195
Main Authors: Yıldız Duban,Nil, Dal Çalışıcı,İnayet, Sevilmiş,Sümeyye Büşra, Akbabaoğlu,Zuhal
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Serkan Yorgancılar 01-01-2022
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Bu desen kapsamında yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Bu araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde Afyonkarahisar merkez veya ilçelerinde bulunan ilkokullarda görev yapmakta olan dokuz sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın güvenirlik için uyuşum yüzdesi formülü kullanılmış ve araştırmanın güvenirliği % 85 olarak hesaplanmıştır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin EBA destek odaları açma, ZOOM programından ders işleme, teknolojik aletlere ulaşımı sağlama, öğrenciyi motive etme, farklı etkinlikler yapma, planlamalar yapma, eğlenceli ders işleme, esnek saat uygulamasına geçme gibi farklı uygulamalardan yararlandıkları ortaya çıkmıştır. Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin EBA ve ZOOM dışında farklı olarak bilgisayar programı, geleneksel eğitim araç-gereçleri, eğitim platformları/siteler, sosyal medya uygulamaları, Web 2.0 araçları gibi uygulamalar kullandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Pandemi sürecinde uzaktan eğitimin zayıf yönlerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin çok zor olması, öğrencilerin katılımının az olması, teknolojik imkansızlıkların olması, ölçme ve değerlendirmenin zayıf olması, öğrencilerde bilgi eksikliği ve seviye farkı oluşturması, fiziksel ve psikolojik sağlığı etkilemesi, veli desteğinin olmaması, özel gereksinimli öğrencilerin olumsuz etkilenmesi, yaparak yaşayarak öğrenme imkânı sunmaması, motivasyon düşüklüğü, birebir etkileşimin az olması, öğrenme ortamının uygun olmaması, çok fazla duyuya hitap etmemesi, eğitim yönünün zayıf olması, sosyalleşmeyi sınırlandırması gibi görüşlerine yer verilmiştir.
ISSN:1305-4600
2792-0909