Turist rehberlerine yönelik tüketici memnuniyetinin TripAdvisor yorumları aracılığıyla incelenmesi: İRO’ya kayıtlı rehberler

Gelişen ve değişen dünyada insanlar yüz yüze etkileşim kurabildikleri gibi sanal ortamlardan da irtibata geçebilmektedirler. İnsanlar tanıdıkları ve daha önce farklı sebeplerle irtibatlarını kopardıkları kişileri sosyal medya mecraları vasıtasıyla bulabilmekte, tekrar iletişime geçebilmektedirler. B...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Turist Rehberliği Nitel Araştırmalar Dergisi (TURNAD) Vol. 3; no. 1; pp. 1 - 18
Main Authors: Köseler,Sezer, Gökdemir,Sinan
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Vedat Acar 01-01-2022
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Gelişen ve değişen dünyada insanlar yüz yüze etkileşim kurabildikleri gibi sanal ortamlardan da irtibata geçebilmektedirler. İnsanlar tanıdıkları ve daha önce farklı sebeplerle irtibatlarını kopardıkları kişileri sosyal medya mecraları vasıtasıyla bulabilmekte, tekrar iletişime geçebilmektedirler. Bunun için gerek zaman gerek mekân gerekse maddi anlamda büyük çaba sarf etmelerine gerek kalmamıştır. Diğer birçok alanı etkileyen sosyal medya turizm alanını ve dolayısıyla turist rehberlerini de oldukça fazla etkilemiştir. Günümüzde turizm işletmeleri farklı sosyal medya platformlarında hesap açmakta ve çevrimiçi reklam, tanıtım ve halkla ilişkiler faaliyetleri yürütmektedirler. Rehberler de gerek reklam ve pazarlama gerek ise halkla ilişkiler anlamında sosyal medya mecralarını etkili bir şekilde kullanmaktadırlar. Bu durum rehberlere hem kendi hizmetlerini tanıtmak ve tanınırlıklarını artırmak, hem de aldıkları geri bildirimlerden yola çıkarak kendilerini geliştirmek noktasında oldukça yardımcı olmaktadır. Turist rehberlerinden elde edilen memnuniyetin seçilen bir sosyal medya platformu aracılığıyla incelenmesi ve turist rehberlerinin sosyal medya kullanım seviyelerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada TripAdvisor’da hesap açmış ve TUREB veri tabanında yer alan rehberlere ait hizmet yorumları incelenmiştir. Çalışma ikincil veriler üzerine odaklanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, İstanbul Rehberler Odası’na (İRO) bağlı, Turist Rehberleri Birliği’ne (TUREB) kayıtlı ve eylemli profesyonel turist rehberleri oluşturmaktadır. Araştırmada, erişime açık 7 rehber profilinden derlenen toplam 301 yorum incelenmiştir. Analizler sonucunda gruplanan kelimelerin sıklığı dikkate alınarak kelime bulutu analizi yapılmış ve her bir rehber için memnuniyet yarattığı ifade edilebilecek yargılar oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, turist rehberlerinin bilgi düzeyi, eğitimi, iş tecrübesi, işe bağlılığı, iletişim becerileri, yabancı dil bilgisi ile zaman ve kriz yönetimi özelliklerinin, turistlerin turizm deneyimini ve memnuniyetini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
ISSN:2757-6302