İlk ve acil yardım programında öğrenim gören 1. ve 2. sınıf öğrencilerin ölüm algılarının metafor analizi ile incelenmesi

Amaç: İlk ve acil yardım programında öğrenim gören öğrencilerin ölüm algılarını metafor analizi ile belirlemesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Çalışmanın örneklemini 2019-2020 yılı ilk ve acil yardım programında öğrenim gören (n=141) tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulanmas...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi Vol. 19; no. 2; pp. 27 - 36
Main Authors: Çıkrık,Tülay, Büyükalan Filiz,Sevil
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Ankara Üniversitesi 01-02-2021
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Amaç: İlk ve acil yardım programında öğrenim gören öğrencilerin ölüm algılarını metafor analizi ile belirlemesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Çalışmanın örneklemini 2019-2020 yılı ilk ve acil yardım programında öğrenim gören (n=141) tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulanması için Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörlüğü’nden 12/11/2019-E.33617 sayılı yazı ile anket uygulama izini alınmıştır. Araştırmaya 141 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların her birinin “Ölüm... gibidir, çünkü ...” ibaresini tamamlanmasıyla elde edilen ham veriler, nitel veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırma bulgularına göre katılımcıların ölüm kavramına ilişkin toplam 68 adet geçerli metafor üretilmiştir. Bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri bakımından 9 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Üzüntü ve acıların sonu yönüyle ölüm, vaktin bitmesi yönüyle ölüm, başlangıç yönüyle ölüm, geri dönüşümü olmayan yönüyle ölüm, kaçınılmaz son yönüyle ölüm, bilinmezlik ve belirsizlik yönü ile ölüm, üzüntü ve acı veren yönüyle ölüm, ani gelişen yönüyle ölüm, sonsuzluk yönüyle ölüm. En çok metafor bulunduran kategori, “bilinmezlik ve belirsizlik yönü ile ölüm” en az metafor bulunduran kategori “üzüntü ve acıların sonu yönüyle ölüm” olduğu görülmüştür. Sonuç: Ölüm eğitimin ilk ve acil yardım programının müfredatına dahil edilmesi ölüme ilişkin duyguların farkındalığına katkı sağlayacaktır.
ISSN:2667-6044