Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin engelliliğe yönelik tutumlarının incelenmesi

Bu çalışmanın amacı, Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin engelliliğe yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri fakültesinde 2015-2016 eğitim öğretim döneminde eğitim alan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 906 öğrenci oluşturmuştur. Ölçüm...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi Vol. 25; no. 203; pp. 105 - 116
Main Authors: Aşık,Elif, Erdem,Yurdagül, Elibol,Fatma, Çakmak,Aygen, Akoğlu,Gözde, Albayrak,Sevil
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Akademisyenler Birliği 2021
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çalışmanın amacı, Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin engelliliğe yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri fakültesinde 2015-2016 eğitim öğretim döneminde eğitim alan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 906 öğrenci oluşturmuştur. Ölçüm araçları; “Sosyo-demografik veri formu” ve “Özürlülere yönelik tutum ölçeği” (ÖYTÖ) dir. Öğrencilerin %75,9’u (688) kız, % 24,1’i (218) erkektir. Kız öğrencilerin ÖYTÖ puan ortalamalarının erkeklerden daha yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,01). Öğrencilerin ÖYTÖ puan ortalamalarında, bölümlere göre (p<0,01) ve devam ettikleri sınıfa göre (p<05) istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark saptanmıştır. Ölçeğin alt boyutlarından; eğitim ortamı, kişilerarası ilişkiler, çalışma yaşamı, kişisel özellikler ve yetkinlik-bağımsız yaşam puan ortalamalarında anlamlı fark olduğu görülmüştür (p<0,01). Ölçek puan ortalamalarındaki farklılıklar, Çocuk Gelişimi ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerinden kaynaklanmaktadır. "Engelli Bireylere Yönelik Tutum Ölçeği" ortalama puanları düşük olan öğrencilerin tutumlarını iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapılabilir. Bu amaçla uygun dersler, eğitim programında yer alabilir.
ISSN:1301-370X