Üniversite öğrencilerinde kütüphane kaygısı: Anadolu Üniversitesi örneği
Kütüphane kaygısı ile ilgili yapılan çalışmalar, konunun üniversite düzeyinde öğrenim gören bireylerin bilgiye ve bilgi kaynaklarına verimli bir biçimde ulaşmalarını engelleyen ve onların akademik başarılarını olumsuz yönde etkileyen bir durum olduğunu göstermektedir. Bu çalışmanın amacı; kütüphane...
Saved in:
Published in: | Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi dergisi Vol. 59; no. 2; pp. 1004 - 1033 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
01-02-2019
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kütüphane kaygısı ile ilgili yapılan çalışmalar, konunun üniversite düzeyinde öğrenim
gören bireylerin bilgiye ve bilgi kaynaklarına verimli bir biçimde ulaşmalarını engelleyen
ve onların akademik başarılarını olumsuz yönde etkileyen bir durum olduğunu
göstermektedir. Bu çalışmanın amacı; kütüphane kaygısı kuramının kütüphanecilik ve
bilgi yönetimi alanında yapılan çalışmalar ışığında gelişim sürecini inceleyerek; Anadolu
Üniversitesi Merkez Kütüphanesi'ni kullanan öğrencilerin kütüphane kaygı düzeylerini
ortaya çıkarmaktır. Çalışmada ayrıca, araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayalı
olarak, üniversite ve kütüphane yönetimine yararlı olacağı düşünülen çeşitli öneriler
sunulmaktadır. Araştırmada; Bostick tarafından oluşturulan Kütüphane Kaygısı
Ölçeği'nin günümüz koşullarına uyarlanmış bir sürümü kullanılmıştır. Verilerin
analizinde frekans analizi, faktör analizi, ortalama, bağımsız örneklemler t-testi ve tek
yönlü ANOVA kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; katılımcılar, kütüphane
bilgisiyle ve kütüphaneyi kullanma kısıtlamalarıyla ilgili olarak hafif kaygılıdır. Mekanik
engeller ve kütüphane personeliyle ilgili olarak orta kaygılı, duygusal ve kütüphaneyi
kullanırken hissettikleri rahatlık/güven (kütüphane yapısı ile ilgili engeller) faktörüne
göre ise şiddetli kaygı düzeylerindedir. Çalışmada ayrıca; kütüphane kaygısına, en çok,
duygusal engellerin yol açtığı sonucuna ulaşılmıştır. |
---|---|
ISSN: | 0378-2905 |
DOI: | 10.33171/dtcfjournal.2019.59.2.13 |