Sosyal Pediatri Polikliniği’nden Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyalarının birime yönlendirilme nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri açısından incelenmesi
Amaç: Çalışmada; çeşitli yakınmalarla Sosyal Pediatri Polikliniği’ne getirilen çocuklardan Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyaları incelenmiştir ve başvuru nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri hakkında tanımlayıcı ve istatistiki bilgi elde etmek amaç...
Saved in:
Published in: | Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi Vol. 9; no. 1; pp. 137 - 148 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Amaç: Çalışmada; çeşitli yakınmalarla Sosyal Pediatri Polikliniği’ne getirilen çocuklardan Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyaları incelenmiştir ve başvuru nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri hakkında tanımlayıcı ve istatistiki bilgi elde etmek amaçlanmıştır. Yöntem: Bu çalışma retrospektif olarak planlanmıştır. Veriler, Sosyal Pediatri Polikliniği’nden 1 Ocak 2017 – 31 Aralık 2019 tarihleri arasında Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyaları başvuru nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi edinmek amacıyla incelenerek elde edilmiştir. Çalışmaya 1624 çocuğun dosyası dâhil edilmiştir. Dosyaların içerisinde Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen her çocuk için doldurulan “Aile Görüşme ve Bilgi Formu”, “Denver GTT” sonuçları ve kontrol listeleri bulunmaktadır. Elde edilen verilerin, ki-kare testi ile analizleri yapılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen sonuçlar frekans (f) ve yüzde (%) cinsinden ifade edilmiştir. Bulgular: Dosyası incelenen çocukların %51,8’i (n=841) kız, %48,2’si (n=783) erkektir. Çocukların %38,9’u (n=632) yeme sorunu ve %15,1’i (n=245) tuvalet eğitimi nedeniyle Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilmiştir. Gelişim alanlarına göre değerlendirme sonuçları incelendiğinde; %17,9’unda (n=276) yeme sorunu, % 9,9’unda (n=161) uyku sorunu ve %6,6’sının (n=107) ifade edici dil gelişiminde gecikme olduğu saptanmıştır. Sonuç: Çocukların dosyalarından ulaşılan bulgular doğrultusunda Çocuk Gelişimi Birimi’ne en çok yeme sorunu, tuvalet eğitimi ve uyku sorunu nedeniyle çocukların yönlendirildiği saptanmıştır. |
---|---|
ISSN: | 2146-328X |
DOI: | 10.46971/ausbid.727231 |