Sosyal Pediatri Polikliniği’nden Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyalarının birime yönlendirilme nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri açısından incelenmesi

Amaç: Çalışmada; çeşitli yakınmalarla Sosyal Pediatri Polikliniği’ne getirilen çocuklardan Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyaları incelenmiştir ve başvuru nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri hakkında tanımlayıcı ve istatistiki bilgi elde etmek amaç...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi Vol. 9; no. 1; pp. 137 - 148
Main Authors: Kara Uzun,Aysun, Yıldız Akkuş,Sevilay
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2020
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Amaç: Çalışmada; çeşitli yakınmalarla Sosyal Pediatri Polikliniği’ne getirilen çocuklardan Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyaları incelenmiştir ve başvuru nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri hakkında tanımlayıcı ve istatistiki bilgi elde etmek amaçlanmıştır. Yöntem: Bu çalışma retrospektif olarak planlanmıştır. Veriler, Sosyal Pediatri Polikliniği’nden 1 Ocak 2017 – 31 Aralık 2019 tarihleri arasında Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen çocukların dosyaları başvuru nedenleri, değerlendirme sonuçları ve sosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi edinmek amacıyla incelenerek elde edilmiştir. Çalışmaya 1624 çocuğun dosyası dâhil edilmiştir. Dosyaların içerisinde Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilen her çocuk için doldurulan “Aile Görüşme ve Bilgi Formu”, “Denver GTT” sonuçları ve kontrol listeleri bulunmaktadır. Elde edilen verilerin, ki-kare testi ile analizleri yapılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen sonuçlar frekans (f) ve yüzde (%) cinsinden ifade edilmiştir. Bulgular: Dosyası incelenen çocukların %51,8’i (n=841) kız, %48,2’si (n=783) erkektir. Çocukların %38,9’u (n=632) yeme sorunu ve %15,1’i (n=245) tuvalet eğitimi nedeniyle Çocuk Gelişimi Birimi’ne yönlendirilmiştir. Gelişim alanlarına göre değerlendirme sonuçları incelendiğinde; %17,9’unda (n=276) yeme sorunu, % 9,9’unda (n=161) uyku sorunu ve %6,6’sının (n=107) ifade edici dil gelişiminde gecikme olduğu saptanmıştır. Sonuç: Çocukların dosyalarından ulaşılan bulgular doğrultusunda Çocuk Gelişimi Birimi’ne en çok yeme sorunu, tuvalet eğitimi ve uyku sorunu nedeniyle çocukların yönlendirildiği saptanmıştır.
ISSN:2146-328X
DOI:10.46971/ausbid.727231