Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin ahlaki duyarlılığı
Amaç: Bu çalışmada Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde okumakta olan tüm hemşirelik ve ebelik birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin ahlaki duyarlılık düzeylerini belirlemek hedeflenmiştir. Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırma evrenini Kocaeli Üniversitesi, Sa...
Saved in:
Published in: | Kocaeli Üniversitesi sağlłk bilimleri dergisi Vol. 5; no. 2; pp. 86 - 90 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Kocaeli Üniversitesi
01-05-2019
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Amaç: Bu çalışmada Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde okumakta olan tüm hemşirelik ve ebelik birinci ve dördüncü sınıf
öğrencilerinin ahlaki duyarlılık düzeylerini belirlemek hedeflenmiştir.
Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırma evrenini Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, ebelik ve hemşirelik birinci ve
dördüncü sınıfta okumakta olan öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘öğrencilerin sosyo-demografik
özellikleri ile Kim Lutzen tarafından geliştirilen ve Rhonda W. Comrie’nin hemşirelik öğrencileri için uyarlanan, Türkçe geçerlilik ve güvenilirliği
2015 yılında Yılmaz Şahin ve ark. tarafından yapılan ‘hemşirelik öğrencilerinde ahlaki duyarlılık ölçeği’ kullanılmıştır. Uygulamadan elde edilen
veriler SPSS 20 programında değerlendirilmiştir.
Bulgular: Uygulamadan elde edilen değer 4,75 bulunmuş olup, öğrencilerin etik açıdan orta düzeyde oldukları gösterilmiştir Kadınların kişiler arası
oryantasyon puanı erkeklere göre daha yüksek iken, etik ikilem deneyim puanı erkeklerde kadınlara göre daha yüksek bulunmuştur. Ebelik son sınıf
öğrencilerinin kişiler arası oryantasyon puanı hemşirelik son sınıf öğrencilerine göre daha düşük bulunmuştur. Birinci sınıflarda ise hemşirelik
öğrencileri daha fazla etik ikilem deneyimlemişler ve daha yardımsever bulunmuşlardır.
Sonuç: Öğrencilerin ahlaki duyarlılık puanının orta düzeyde olması etik ikilemlerin farkında olamamaları ihtimalini düşündürmektedir. Bu nedenle
eğitimleri sırasında etik ikilem, etik ikilemle karşılaştığında karar verebilme mekanizmaları, rol ve sorumlulukları konusunda daha bilinçli hale
getirilmelidirler. |
---|---|
ISSN: | 2149-8571 2149-8571 |
DOI: | 10.30934/kusbed.522406 |