Basit araçlar kullanılarak yapılan deney uygulamalarına yönelik fen bilgisi öğretmen adayları ve ortaokul öğrencilerinin görüşleri
Bu araştırmada, fen bilimleri öğretmen adaylarının ortaokul fen bilimleri dersi kazanımlarına yönelik özellikle basit malzemelerle ve okul dışı ortamlarda yapılabilecek deneyleri hazırlayarak ortaokul öğrencileriyle gerçekleştirmeleri hedeflenmiş ve bu uygulamalara ilişkin öğretmen adaylarının ve or...
Saved in:
Published in: | Kastamonu eğitim dergisi Vol. 28; no. 1; pp. 1 - 20 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Kastamonu Üniversitesi
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu araştırmada, fen bilimleri öğretmen adaylarının ortaokul fen bilimleri dersi kazanımlarına yönelik özellikle basit malzemelerle ve okul dışı ortamlarda yapılabilecek deneyleri hazırlayarak ortaokul öğrencileriyle gerçekleştirmeleri hedeflenmiş ve bu uygulamalara ilişkin öğretmen adaylarının ve ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 12 fen bilimleri öğretmen adayı ve 24 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yapılan uygulamalarla öğretmen adaylarının ve öğrencilerin laboratuvar uygulamalarının önemini kavradıkları, deneylerin sadece laboratuvarda yapılabilirliği konusundaki düşüncelerinin değiştiği görülmüştür. Okul ve laboratuvar dışındaki ortamlarda da basit deneylerin gerçekleştirilebileceği ve bu şekilde günlük yaşamla feni ilişkilendirme konusunda da daha başarılı olunabileceği sonucuna varılmıştır. |
---|---|
ISSN: | 2147-9844 |
DOI: | 10.24106/kefdergi.3424 |