Necil Kazım Akses’in besteci ve eğitimci kimliği ile birinci ve dördüncü yaylı çalgılar dörtlüsü üzerine inceleme

“Duydum ki Alois Haba çeyrek tonlar ve altıda bir tonlar üstüne dersler veriyormuş. Bizim makam yapımızın benzeri bir olay. Onun tekniğini öğrenirsem benim birikimimle birleştirip yeni bir yol bulabilirim.” diyerek kendi kararıyla Prag Konservatuvarı’na yazılan Necil Kazım Akses, bestelerinde geniş...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Balkan Müzik ve Sanat Dergisi Vol. 1; no. 2; pp. 63 - 76
Main Author: Aybulus,Şeniz
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Trakya Üniversitesi 2019
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:“Duydum ki Alois Haba çeyrek tonlar ve altıda bir tonlar üstüne dersler veriyormuş. Bizim makam yapımızın benzeri bir olay. Onun tekniğini öğrenirsem benim birikimimle birleştirip yeni bir yol bulabilirim.” diyerek kendi kararıyla Prag Konservatuvarı’na yazılan Necil Kazım Akses, bestelerinde geniş bir renk yelpazesi oluşturmuştur. Bir önceki çağın romantizmine karşın, Fransa’da ortaya çıkan, daha özgür, yalın, saf sesi arayan bir anlayışla yola çıkmış, müzikte Claude Debussy’nin öncü olduğu izlenimci akımdan etkilenmiştir. Çağdaş Türk Müziği’nin en önemli temsilcilerinden biri olan Necil Kazım Akses, cumhuriyetin kurulduğu yıllarda “Türk Beşleri” olarak anılan grubun en genç üyesidir.
ISSN:2667-5439
2687-2064