Necil Kazım Akses’in besteci ve eğitimci kimliği ile birinci ve dördüncü yaylı çalgılar dörtlüsü üzerine inceleme
“Duydum ki Alois Haba çeyrek tonlar ve altıda bir tonlar üstüne dersler veriyormuş. Bizim makam yapımızın benzeri bir olay. Onun tekniğini öğrenirsem benim birikimimle birleştirip yeni bir yol bulabilirim.” diyerek kendi kararıyla Prag Konservatuvarı’na yazılan Necil Kazım Akses, bestelerinde geniş...
Saved in:
Published in: | Balkan Müzik ve Sanat Dergisi Vol. 1; no. 2; pp. 63 - 76 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Trakya Üniversitesi
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | “Duydum ki Alois Haba çeyrek tonlar ve altıda bir tonlar üstüne
dersler veriyormuş. Bizim makam yapımızın benzeri bir olay. Onun tekniğini
öğrenirsem benim birikimimle birleştirip yeni bir yol bulabilirim.” diyerek
kendi kararıyla Prag Konservatuvarı’na yazılan Necil Kazım Akses,
bestelerinde geniş bir renk yelpazesi oluşturmuştur.
Bir önceki çağın romantizmine karşın, Fransa’da ortaya çıkan, daha
özgür, yalın, saf sesi arayan bir anlayışla yola çıkmış, müzikte Claude
Debussy’nin öncü olduğu izlenimci akımdan etkilenmiştir.
Çağdaş Türk Müziği’nin en önemli temsilcilerinden biri olan Necil
Kazım Akses, cumhuriyetin kurulduğu yıllarda “Türk Beşleri” olarak anılan
grubun en genç üyesidir. |
---|---|
ISSN: | 2667-5439 2687-2064 |