"DENEYSEL YARATICILIK PROGRAMI”NIN 4-5 YAŞÇOCUKLARININ BİLİŞSEL GELİŞİMİNE OLAN ETKİLERİ

Bilişsel Gelişim; zihinsel süreç içinde algılama, hatırlama, akıl yürütme, karar verme ve problem çözme gibi olgulardan meydana gelen değişikliklerin hepsidir Atkinson ve diğerleri,1999 . Ataç, bilişsel gelişimi belek ve zeka gelişim olarak tanımlamıştır. Zekayı ise; olayların anlam ve ilişkilerinde...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi no. 10; pp. 315 - 328
Main Authors: Aysel Çağdaş, Fatma Ülkü Yıldız
Format: Journal Article
Language:English
Published: Selçuk University 01-08-2003
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bilişsel Gelişim; zihinsel süreç içinde algılama, hatırlama, akıl yürütme, karar verme ve problem çözme gibi olgulardan meydana gelen değişikliklerin hepsidir Atkinson ve diğerleri,1999 . Ataç, bilişsel gelişimi belek ve zeka gelişim olarak tanımlamıştır. Zekayı ise; olayların anlam ve ilişkilerinden, sonuçlara varabilme yeteneği olarak ifade etmiştir Ataç, 1993 . Bilişsel gelişimi benimseyen psikologlardan Piaget 1965 ; bilişin gelişmesiyle ilgili temel görüşleri şöyle özetlemiştir: Organizmanın yapısı itibariyle, bireyin bir zihinsel kapasitesi vardır. Zihin beyin ve ilgili sinirlerin fonksiyonudur. Zihnin değişme ve kendini yenileme gücüne zeka denir. Bireyin bir de dış dünyası vardır. Dış dünya ile tecrübeler sırasında birey çevresiyle etkili bir şekilde etkileşerek kendi dışındaki bilgileri anlama yeteneğini ve bilme yöntemini geliştirir. Buna bilişin gelişimi ya da bilişsel gelişim denir Ülgen ve Fidan, 1991 .
ISSN:2667-4750