Güzellik Kadınlar İçin Nasıl Vaade Dönüşür: Kadın Dergilerindeki Kozmetik Reklamları Üzerine Bir İnceleme

Günümüz toplumlarında güzellik ve fiziksel cazibe kadınlar için her zaman önemli bir durum olarak sunulmuştur. Bu süreç içinde kadın dergileri de bir öneri kaynağı olarak ticari ürünler aracılığıyla ideal güzellik standartlarının oluşumunda yol gösterici bir rol üstlenmiştir. Reklamlar ideal güzelli...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Selçuk İletişim Vol. 6; no. 3; pp. 184 - 195
Main Author: Gürsel Oğuz
Format: Journal Article
Language:English
Published: Selcuk University 01-11-2013
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Günümüz toplumlarında güzellik ve fiziksel cazibe kadınlar için her zaman önemli bir durum olarak sunulmuştur. Bu süreç içinde kadın dergileri de bir öneri kaynağı olarak ticari ürünler aracılığıyla ideal güzellik standartlarının oluşumunda yol gösterici bir rol üstlenmiştir. Reklamlar ideal güzelliğin nasıl yapılandırıldığının önemli bir göstergesidir. Bu çalışmanın amacı kadın dergilerindeki kozmetik reklamlarında ideal güzellik standartlarının nasıl yapılandırıldığını ve bunun nasıl vaade dönüştüğünü betimlemektir. Bu bağlamda, Elle ve Cosmopolitan dergilerinin 2008 yılında yayınlanan tüm sayıları içinden mevsimsel özellikler ölçüt alınarak seçilen sayılarındaki 200 kozmetik reklamı Eleştirel Söylem Analizi yaklaşımı temel alınarak incelenmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlar, toplumda var olan ataerkil söylemin bu reklamlar aracılığıyla yeniden yapılandırıldığı yönündedir.
ISSN:2148-2942