NEL NODDİNGS’İN İHTİMAM ETİĞİ PERSPEKTİFİNDEN HUKUK FAKÜLTELERİNDE GRUP ÇALIŞMALARI: ANKARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ ‘HUKUKA FELSEFEYLE BAKMAK’ GRUBU ÖRNEĞİ

Çalışmada, ana hatlarıyla Carol Gilligan’ın ihtimam etiği anlayışı üzerinden kavramın ele alınışı söz konusudur. İhtimam etiğinin ne olduğu, hangi şartlarda değerlendirilebileceği ve etik bir teori olarak neyi amaçladığı ifade edilmeye çalışılmaktadır. Çalışmada özellikle hukuk fakültesi öğrencileri...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi dergisi Vol. 71; no. 2; pp. 725 - 744
Main Author: ŞİMŞEK, Emre
Format: Journal Article
Language:English
Published: 30-06-2022
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Çalışmada, ana hatlarıyla Carol Gilligan’ın ihtimam etiği anlayışı üzerinden kavramın ele alınışı söz konusudur. İhtimam etiğinin ne olduğu, hangi şartlarda değerlendirilebileceği ve etik bir teori olarak neyi amaçladığı ifade edilmeye çalışılmaktadır. Çalışmada özellikle hukuk fakültesi öğrencilerinin, eğitim modeli ön planda tutulmaktadır. Bunun nedeni hukuk fakültelerinde eğitim metodu olarak monolog ve takrir yöntemlerinin daha çok tercih edilmesidir. Böylece Nel Noddings’in ihtimam etiği anlayışının, eğitim metodu olarak nasıl kullanılabileceği çeşitli çalışmalarından yararlanılarak açıklanmıştır. Aynı zamanda ihtimama göre eylemenin Noddings açısından yalnızca kadınlara özgü bir davranış şekli olmadığı da vurgulanmıştır. Bu çalışmada örnek olarak, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi grup çalışmaları seçilmiştir ve seçilen çalışma grubu 2019-2020 eğitim döneminde faaliyet göstermiştir. Noddings’in ihtimam etiğinin, eğitimde oynadığı role ilişkin görüşleri, bu çalışma grubundan geri bildirimler alınarak değerlendirilmeye tabi tutulmuştur. Geri bildirimlerin değerlendirilmesi de ihtimama göre eylemenin önemine işaret edecek özellikler barındırmaktadır. In this study, the concept is discussed through Carol Gilligan'sunderstanding of care ethics. It is tried to express what the ethics of care is,under what conditions it can be evaluated and what it aims as an ethical theory.In the study, the education model of law faculty students is kept in theforeground. The reason for this is that monologue and recital methods arepreferred more as education methods in law faculties. Thus, how NelNoddings' understanding of care ethics can be used as a training method isexplained by using his various studies. At the same time, it was emphasizedthat acting with due diligence is not a female-only behavior for Noddings. Inthis study, group studies of Ankara University Faculty of Law were chosen asan example, and the selected study group was active in the 2019-2020academic year. Views of Noddings on the role that ethics of care plays ineducation were evaluated by receiving feedback from this working group. Theevaluation of feedback also contains features that will indicate the importanceof taking action according to care.
ISSN:1301-1308
DOI:10.33629/auhfd.984131