Arapça Hazırlık Sınıflarında Derse Devam ve Akademik Başarı İlişkisi

Öğrencinin müfredat çerçevesinde belirlenmiş hedeflere ulaşması olarak bilinen akademik başarıyı etkileyen fiziksel, psikolojik, toplumsal ve coğrafi birçok faktör bulunmaktadır. Öğrencinin hazırbulunuşluğu, ailenin desteği, eğitime uygun bir ortamın hazırlanması ve okulda alınan eğitimin okul dışı...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi Vol. 10; no. 2; pp. 391 - 412
Main Author: GÜCEYÜZ, İsa
Format: Journal Article
Language:English
Published: 30-12-2023
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Öğrencinin müfredat çerçevesinde belirlenmiş hedeflere ulaşması olarak bilinen akademik başarıyı etkileyen fiziksel, psikolojik, toplumsal ve coğrafi birçok faktör bulunmaktadır. Öğrencinin hazırbulunuşluğu, ailenin desteği, eğitime uygun bir ortamın hazırlanması ve okulda alınan eğitimin okul dışı faaliyetlerle desteklenmesi gibi hususlar bunlardan bazılarıdır. Aynı şekilde herhangi bir nedenden dolayı okula devam edememe anlamına gelen devamsızlığın nedenleri için de bireysel, toplumsal ve çevresel birçok etkenden bahsedebilmek mümkündür. Hedefler, içerik, eğitim durumları ile ölçme ve değerlendirmeden oluşan eğitim programının amacına ulaşabilmesi öğrencinin derse devamına bağlıdır. Üniversite öğrencilerinin derse devam etmesiyle akademik başarısı arasında olumlu bir ilişkinin olup olmadığı hususu önemine binaen birçok araştırmaya konu edilmiştir. Bu çalışmalar genellikle ikisi arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ancak Arapça hazırlık sınıflarında derse devamın akademik başarıya etkisini konu edinen bir araştırmanın olmadığı görülmüştür. Çalışmanın amacı Arapça hazırlık sınıflarında derse devamın akademik başarıya etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Arapça hazırlık sınıflarında öğrenim gören 7 normal öğretim, 5 ikinci öğretim şubesinin tamamı (305 öğrenci) ile yürütülmüştür. Araştırma nicel yaklaşıma göre yürütülmüştür. Akademik başarı, öğrencilerin vize ve final ortalamaları üzerinden belirlenmiştir. Akademik başarıda öğrencilerin vizeleri %40, final notları ise %60 etkili olmuştur. Sınav sorularının çoğunluğu çoktan seçmeli sorulardan oluşmakla birlikte Arapça’nın Fonetiği ve Sözlü Anlatım dersi sınavları sözlü olarak yapılmış, vize ve final notlarına dahil edilmiştir. Veriler SPSS Programı kullanılarak t- Testi ve korelasyon testi uygulanarak analiz edilmiştir. Bulgular öğrencilerin derse devamları ile akademik başarıları arasında anlamlı ve güçlü düzeyde bir ilişkinin bulunduğunu ortaya koymuştur. Araştırma bulgularına göre derse devam konusunda kız öğrenciler ve normal öğretim öğrencileri lehine anlamlı bir farklılaşma ortaya çıkmıştır. Ayrıca akademik başarı açısından da kız öğrenciler ve normal öğretim öğrencileri lehine anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. There are many physical, psychological, social and geographical factors that affect academic success, which is known as the student's achievement of the goals determined within the framework of the curriculum. Some of these issues include the student's readiness, family support, preparation of an environment suitable for education, and supporting the education received at school with out-of-school activities. Likewise, it is possible to talk about many individual, social and environmental factors for the reasons for absenteeism, which means not being able to attend school for any reason. Achieving the purpose of the educational program, which consists of objectives, content, educational situations, and measurement and evaluation, depends on the student's attendance at the course. The issue of whether there is a positive relationship between university students' attendance at classes and their academic success has been the subject of many studies due to its importance. These studies generally revealed a significant relationship between the two. However, it has been observed that there is no research on the effect of class attendance on academic success in Arabic preparatory classes. The aim of the study is to reveal whether class attendance in Arabic preparatory classes has an effect on academic success. The study was conducted in the 2015-2016 academic year with all 7 daytime education and 5 evening education branches (305 students) studying in Arabic preparatory classes at Atatürk University Faculty of Theology. In this respect, it is a quantitative research. Academic success was determined by students' midterm and final averages. Students' midterms had a 40% impact on their academic success, and their final grades had a 60% impact. Although the majority of the exam questions consist of multiple choice questions, the Arabic Phonetics and Oral Expression course exams were made orally and were included in the midterm and final grades. The data were analyzed by applying t- Test and correlation test using SPSS Program. The findings revealed that there was a significant and strong relationship between students' course attendance and academic achievement. According to the research findings, a significant difference emerged in favor of female students and daytime education students regarding class attendance. Additionally, it was observed that there was a significant difference in terms of academic success in favor of female students and daytime education stu-dents.
ISSN:2148-3728
DOI:10.33460/beuifd.1375996